ISBN:
1875578625
,
9027221634
,
9027274207
,
9781875578627
,
9789027221636
,
9789027274205
Language:
English
Pages:
1 Online-Ressource (xxvii, 170 p.)
Parallel Title:
Erscheint auch als
Parallel Title:
Erscheint auch als
DDC:
306.44/9/09175
Keywords:
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / Sociolinguistics
;
English language / Political aspects
;
Language and languages / Political aspects
;
Language policy
;
Inglés / Aspectos políticos
;
Lenguaje e idiomas / Aspectos políticos
;
Politique linguistique / Pays anglophones
;
Langage et langues / Aspect politique
;
Anglais (Langue) / Aspect politique
;
Taalpolitiek
;
Engels
;
Politieke aspecten
;
Politique linguistique / Pays de langue anglaise
;
Politique linguistique
;
Anglais (langue) / Aspect politique
;
Aufsatzsammlung
;
Sprachliche Minderheit
;
Sprachpolitik
;
Englisch
;
Linguistik
;
Politik
;
Sprache
;
Language policy
;
Language and languages Political aspects
;
English language Political aspects
;
Sprachliche Minderheit
;
Sprachpolitik
;
Englisches Sprachgebiet
;
Aufsatzsammlung
;
Englisches Sprachgebiet
;
Sprachpolitik
;
Englisches Sprachgebiet
;
Sprachliche Minderheit
Note:
Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002
,
Includes bibliographical references
,
Foreward : palmam qui meruit ferat / Robert B. Kaplan -- Making a difference in language policy agendas / Helen Wren -- The English language metaphors we live by / William Eggington -- The grown-ups know best : language policy-making in Britain in the 1990s / Jill Bourne -- Language policy in the USA : national values, local loyalties, pragmatic pressures / Mary McGroarty -- English language-in-education policies in Canada / Alister Cumming -- English and pluralistic policies : the case of Australia / Joseph Lo Bianco -- Why are we waiting? Languages policy development in New Zealand / Roger Peddie -- Social justice in the work of ESL teachers / David Corson -- The roles and responsibilities of ESL teachers within national language policies / William Eggington