Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Berlin : Humboldt-Universität zu Berlin
    In:  23
    Sprache: Englisch
    Seiten: 1 Online-Ressource (12 Seiten)
    Publ. der Quelle: London : Sage Publishing
    Angaben zur Quelle: 23
    DDC: 300
    Schlagwort(e): insider/outsider ; field research ; positionality ; social justice ; intersectional transnegritude ; Sozialwissenschaften
    Kurzfassung: This article explores the challenges and complexities of a cross cultural PhD student conducting research in West Africa. I discuss how I navigated, negotiated and blurred my insider/outsider experiences as a Congolese-American woman as I engaged with themes oscillating between power, legitimacy, language, gender, and my decolonial and social justice commitments. Reflexive research on Africans studying a secondary non-native African country is seldom discussed or researched. As such, I utilised an intersectional transnegritude theoretical framework to centre and complicate the shared transcolonial struggles and neocolonial realities of myself and my participants. I conclude by positing that, despite the challenges of doing transnational work, reflexively recognising our positionality lends to a liberatory and critical transnational exchange that encourages new approaches to knowledge production for social justice. This article contributes to ongoing discussions of insider/outsider research, positionality, decolonising research, and comparative case study to articulate and dearticulate power dynamics in neocolonial contexts.
    Kurzfassung: Peer Reviewed
    URL: Volltext  (kostenfrei)
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie hier...