ISBN:
0415934672
Language:
English
Pages:
XII, 213 S.
,
graph. Darst., Kt.
Series Statement:
Reference books in international education
DDC:
371.822095496
Keywords:
Women Case studies Education
;
Social aspects
;
Tharu (South Asian people) Case studies Social life and customs
;
Women Education
;
Social aspects
;
Nepal
;
Case studies
;
Tharu South Asian people Nepal
;
Social life and customs
;
Case studies
;
Mädchen
;
Frauenbildung
;
Bildung
;
Erziehung
;
Ausbildung
;
Chancengleichheit
;
Soziales Feld
;
Einflussgröße
;
Religion
;
Ethnische Gruppe
;
Ethnizität
;
Gleichberechtigung
;
Feminismus
;
Bildungspolitik
;
Entwicklung
;
Tendenz
;
Fallstudie
;
Bildungsforschung
;
Nepal Südasien
;
Mädchen
;
Frauenbildung
;
Bildung/Erziehung
;
Ausbildung/Berufliche Bildung
;
Bildungschancen
;
Soziale Faktoren
;
Religiöse Faktoren
;
Ethnische Bevölkerungsgruppe/Volksgruppe
;
Ethnizität
;
Religion
;
Gleichberechtigung
;
Feminismus
;
Bildungspolitik
;
Entwicklungsperspektive und -tendenz
;
Fallstudie
;
Bildungsforschung
;
Nepal
;
Südasien
;
Fallstudiensammlung
;
Mädchen
;
Nepal
;
Erziehung
Description / Table of Contents:
1. The case of a Nepali village. A point of entry to the problem of girls' educational participation. 2. South Asian educational policies. 3. Feminist thought, educational development literature, and choices made for girls' education. Feminist standpoint as investigative perspective and analytic tool. 4. Social theory's methodological relationism and girls' educational participation. 5. Ethnicity and girls' educational participation in Nepal. 6. Religion and girls' educational participation in Nepal. 7. Implications for the future of girls' education in Nepal.
Note:
Includes bibliographical references (p. 177-206) and index
URL:
http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy0702/2002151023-d.html
URL:
http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy0702/2002151023-d.html
URL:
http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy0702/2002151023-d.html