Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Florence : Firenze University Press
    ISBN: 9791221502824
    Sprache: Italienisch
    Seiten: 1 Online-Ressource (13 p.)
    Serie: Dialoghi con la società 6
    Schlagwort(e): Education
    Kurzfassung: The paper shows how the University of Florence interpreted the relative autonomy granted by the numerous reforms of the last 30 years, focusing on the three main functions of the university: teaching, research and public engagement. The continuous reforms weakened the processes of innovation introduced at the beginning of the 90s, with the experience of the Diploma, and forced the closure of many quality degree courses. The lack of financial and instrumental resources and the “autonomy without responsibility” limited the enhancement of the resources and knowledge present in the University, hindered the pursuit of strategic lines that reward structures and sectors of excellence and strengthen the weakest areas. The public engagement is still relatively marginal
    Anmerkung: Italian
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie hier...