Skip to main content

Medienkultur und Gesellschaftsstruktur

Soziologische Analysen

  • Book
  • © 2011

Overview

  • Die Mediengesellschaft im Wandel

Part of the book series: Wissen, Kommunikation und Gesellschaft (WISSEN)

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this book

eBook USD 39.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 44.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

Licence this eBook for your library

Institutional subscriptions

Table of contents (9 chapters)

Keywords

About this book

Die (spät-)moderne Gesellschaft hat sich in eine rigide Abhängigkeit von Medientechnologien und (audiovisuellen) Massenmedien gebracht. Dies hat einerseits zu einer operativen Anpassung und Strukturänderung in zahlreichen Vergesellschaftungsbereichen geführt, andererseits neuartige Denkweisen, Vorstellungswelten, Handlungsformen und Gebrauchskulturen auf Seiten der Subjekte ausgeprägt. Das Buch problematisiert jenes wechselseitige Produktions- und Abhängigkeitsverhältnis von Medien, Gesellschaft und Subjekt und konfrontiert die soziologische Gesellschaftstheorie mit kulturgeschichtlichen und medienwissenschaftlichen Beobachtungen zur veränderten Medienkultur.

Reviews

"Auszusetzen gibt es praktisch nichts an diesem anregenden und informativen Text." Sociologia Internationalis, 1-2012

About the author

Dr. Andreas Ziemann ist Professor für Mediensoziologie an der Bauhaus-Universität Weimar.

Bibliographic Information

  • Book Title: Medienkultur und Gesellschaftsstruktur

  • Book Subtitle: Soziologische Analysen

  • Authors: Andreas Ziemann

  • Series Title: Wissen, Kommunikation und Gesellschaft

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-531-93149-4

  • Publisher: VS Verlag für Sozialwissenschaften Wiesbaden

  • eBook Packages: Humanities, Social Science (German Language)

  • Copyright Information: VS Verlag für Sozialwissenschaften | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Wiesbaden 2011

  • Softcover ISBN: 978-3-531-17434-1Published: 28 April 2011

  • eBook ISBN: 978-3-531-93149-4Published: 28 April 2011

  • Series ISSN: 2626-0379

  • Series E-ISSN: 2626-0387

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: 397

  • Number of Illustrations: 3 b/w illustrations

  • Topics: Knowledge - Discourse, Sociology, general, Media Research

Publish with us