Skip to main content

Die (Massen-) Medien im Wahlkampf

Die Bundestagswahl 2021

  • Book
  • © 2023

Overview

  • Wahlkampf für die Ära nach Merkel
  • Corona: Das bestimmende Thema in der Wahlwerbung
  • Langfristige Trends in der Wahlwerbung

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this book

eBook USD 59.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as EPUB and PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 79.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

Licence this eBook for your library

Institutional subscriptions

Table of contents (12 chapters)

Keywords

About this book

Die Beiträge dieses Bandes analysieren die verschiedenen traditionellen und neueren Mittel der Kampagnenkommunikation sowie die Berichterstattung der Medien im Bundestagswahlkampf 2021. In der Fortschreibung früherer Untersuchungen dokumentieren sie zudem langfristige Trends in der Zeitungs- und Fernsehberichterstattung über die Kampagne.

Editors and Affiliations

  • Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, Deutschland

    Christina Holtz-Bacha

About the editor

Dr. Christina Holtz-Bacha ist Professorin i. R. für Kommunikationswissenschaft an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg.

Bibliographic Information

  • Book Title: Die (Massen-) Medien im Wahlkampf

  • Book Subtitle: Die Bundestagswahl 2021

  • Editors: Christina Holtz-Bacha

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-38967-3

  • Publisher: Springer VS Wiesbaden

  • eBook Packages: Social Science and Law (German Language)

  • Copyright Information: Der/die Herausgeber bzw. der/die Autor(en), exklusiv lizenziert an Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2023

  • Softcover ISBN: 978-3-658-38966-6Published: 25 April 2023

  • eBook ISBN: 978-3-658-38967-3Published: 24 April 2023

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: XI, 338

  • Number of Illustrations: 25 b/w illustrations, 39 illustrations in colour

  • Topics: Media and Communication, Political Communication, Social Media

Publish with us