Skip to main content

Empirische Befunde zur Interkulturalität bei einem Automobilkonzern

Eine kompetenzorientierte Perspektive

  • Book
  • © 2023

Overview

  • 1585 Accesses

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this book

eBook USD 59.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as EPUB and PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 74.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

Licence this eBook for your library

Institutional subscriptions

Table of contents (5 chapters)

Keywords

About this book

In diesem Buch wird das Verständnis von Interkulturalität und interkultureller Kompetenz bei einem Automobilkonzern erforscht. Dafür wurden Experteninterviews mit Führungskräften des gehobenen Managements durchgeführt. Die Interviews wurden mit der Qualitativen Inhaltsanalyse nach Udo Kuckartz und der Objektiven Hermeneutik nach Ulrich Oevermann ausgewertet. Die Ergebnisse der vorliegenden qualitativ-empirischen Studie zeigen, dass Interkulturalität und interkulturelle Kompetenz innerhalb des Organisationskontextes vom Führungspersonal unterschiedlich ausgelegt und gehandhabt werden. Aus dem empirischen Material wird in Fallanalysen und -vergleichen eine qualitative Typologie mit vier kulturbezogenen Grundorientierungen herausgearbeitet.

Authors and Affiliations

  • Stockholm, Sweden

    Sarah de Carvalho Hartmann

About the author

Sarah de Carvalho Hartmann ist International HR Business Partner.

Bibliographic Information

  • Book Title: Empirische Befunde zur Interkulturalität bei einem Automobilkonzern

  • Book Subtitle: Eine kompetenzorientierte Perspektive

  • Authors: Sarah de Carvalho Hartmann

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-41999-8

  • Publisher: Springer VS Wiesbaden

  • eBook Packages: Social Science and Law (German Language)

  • Copyright Information: Der/die Herausgeber bzw. der/die Autor(en), exklusiv lizenziert an Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2023

  • Softcover ISBN: 978-3-658-41998-1Published: 10 August 2023

  • eBook ISBN: 978-3-658-41999-8Published: 09 August 2023

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: XIX, 356

  • Number of Illustrations: 1 b/w illustrations, 1 illustrations in colour

  • Topics: Organizational Studies, Economic Sociology, Global/International Culture, Social Sciences, general

Publish with us