Skip to main content

Social-Pop-Media

Zur Mediatisierung von Popmusik und digitaler Musikpraxis in sozialen Medien

  • Book
  • © 2019

Overview

  • Studie zu digitaler Musikkultur in Social Media

  • Zusatzmaterial online verfügbar

  • Includes supplementary material: sn.pub/extras

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this book

eBook USD 59.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 74.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

Licence this eBook for your library

Institutional subscriptions

Table of contents (9 chapters)

Keywords

About this book

Der Mediatisierungsschub der Digitalisierung hat die Produktion, Distribution und mediale Inszenierung von Popmusik grundlegend verändert. Zudem haben soziale Medien und Streaming gänzlich neue digitale Musikpraktiken hervorgebracht. Mario Anastasiadis analysiert die reflexiven Zusammenhänge zwischen musikrelevanten Social Media, den Wandelprozessen der Musikindustrie, den Praktiken von Fans und Followern und vertieft somit das Wissen über die Mediatisierung von Kulturproduktion und digitaler Musikpraxis in sozialen Medien.

Authors and Affiliations

  • Institut für Sprach-, Medien- und Musikwissenschaft, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, Bonn, Germany

    Mario Anastasiadis

About the author

Dr. Mario Anastasiadis ist Geschäftsführer und wissenschaftlicher Koordinator im Forschungsverbund NRW Digitale Gesellschaft und Mitarbeiter am Institut für Sprach-, Medien- und Musikwissenschaft an der Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn.

Bibliographic Information

  • Book Title: Social-Pop-Media

  • Book Subtitle: Zur Mediatisierung von Popmusik und digitaler Musikpraxis in sozialen Medien

  • Authors: Mario Anastasiadis

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-27882-3

  • Publisher: Springer VS Wiesbaden

  • eBook Packages: Social Science and Law (German Language)

  • Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2019

  • Softcover ISBN: 978-3-658-27881-6Published: 15 October 2019

  • eBook ISBN: 978-3-658-27882-3Published: 03 October 2019

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: XI, 309

  • Number of Illustrations: 24 b/w illustrations

  • Topics: Media and Communication, Social Media, Popular Culture

Publish with us