Authors:
- Eine empirische Studie der Mathematikdidaktik
Part of the book series: Essener Beiträge zur Mathematikdidaktik (EBM)
Buy it now
Buying options
Tax calculation will be finalised at checkout
Other ways to access
This is a preview of subscription content, log in via an institution to check for access.
Table of contents (8 chapters)
-
Front Matter
-
Back Matter
About this book
Keywords
- Muster und Strukturen
- Epistemologie mathematischen Wissens
- Unsichtbares im Sichtbaren deuten
- Interpretative Unterrichtsforschung
- Arithmetische Strukturierungsfähigkeit
- Operative, arithmetisch-symbolische Lernumgebungen
- Mathematisches Muster
- Mathematische Struktur
- Arithmetische Muster und Strukturen
- Zahlenmusterdeutungstypen
- Komplementäres Zahlenmusterverständnis
- Komplementäres Zahlenmusterverständnis
- Theoretisches Konstrukt
- Strukturierungsattribute
Authors and Affiliations
-
Essen, Germany
Eva-Maria Schulte-Wißing
About the author
Bibliographic Information
Book Title: Kinder deuten Zahlenmuster
Book Subtitle: Epistemologische Analysen kindlicher Strukturattributionen
Authors: Eva-Maria Schulte-Wißing
Series Title: Essener Beiträge zur Mathematikdidaktik
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-30952-7
Publisher: Springer Spektrum Wiesbaden
eBook Packages: Social Science and Law (German Language)
Copyright Information: Der/die Herausgeber bzw. der/die Autor(en), exklusiv lizenziert an Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2020
Softcover ISBN: 978-3-658-30951-0Published: 04 July 2020
eBook ISBN: 978-3-658-30952-7Published: 03 July 2020
Series ISSN: 2509-3169
Series E-ISSN: 2509-3177
Edition Number: 1
Number of Pages: XXIII, 296
Number of Illustrations: 129 b/w illustrations
Topics: Social Sciences, general, Mathematics Education, Mathematics, general