SolrQueryCompletionProxy
QueryCompletionProxy
 
     
Zurück zur Trefferliste

Critical ethnography, language, race/ism and education

B3Kat (1/1)


Critical ethnography, language, race/ism and education

Herausgeber: May, Stephen
Herausgeber: Caldas, Blanca
978-1-78892-871-7; 978-1-78892-872-4

 Computerdatei
SFX (Services, Fernleihe und weitere eXtras)

Bestand im BVB:
Bestand im KOBV:
Volltext-Links:
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Amberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Coburg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Kempten
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Landshut
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Passau
  • Volltext

Fach:
  • Ethnologie
  • Sprachwissenschaft
  • Soziologie

Dieser Titel ist Teil einer Serie/Reihe:

Letzte Änderung: 20.02.2023
Titel:Critical ethnography, language, race/ism and education
URL:https://doi.org/10.21832/9781788928717
URL Erlt Interna:Verlag
URL Erlt Info:URL des Erstveröffentlichers
Erläuterung :Volltext
Von:edited by Stephen May and Blanca Caldas
ISBN:978-1-78892-871-7
Preis/Einband:online, pdf
ISBN:978-1-78892-872-4
Preis/Einband:online, epub
Erscheinungsort:Bristol ; Jackson
Verlag:Multilingual Matters
Erscheinungsjahr:[2022]
Erscheinungsjahr:© 2023
DOI:10.21832/9781788928717
Umfang:1 Online-Ressource (xiii, 265 Seiten)
Serie/Reihe:Language, education and diversity
Band:2
ID der Serie/Reihe:(DE-604)BV048823207
Fußnote :Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022)
Abstract:This book provides a contemporary overview of work in critical ethnography that focuses on language and race/ism in education, as well as cutting edge examples of recent critical ethnographic studies addressing these issues. The chapters draw on a range of critical theoretical perspectives and address significant methodological questions
Sprache:eng
RVK-Notation:LB 31960
RVK-Notation:LC 60000
RVK-Notation:LC 57000
RVK-Notation:ES 135
Fid-Notation:SKA
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe, Hardcover
_ISBN:9781788928700
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe, Paperback
_ISBN:9781788928694
Fußnote :In English
Angaben zum Inhalt/Datenträger :Aufsatzsammlung
Weitere Schlagwörter :Bilingualism&multilingualism; LANGUAGE TEACHING&LEARNING (OTHER THAN ELT); Sociolinguistics; Critical ethnography; Educational anthropology; Language and languages; Racism in education

MARC-Felder:
LEADER00000nmm a2200000zcb4500
001BV048607858
003DE-604
00520230220
007cr|uuu---uuuuu
008221213s2022       |||| o||u| ||||||eng d
020 |a 9781788928717 |c online, pdf |9 978-1-78892-871-7 
020 |a 9781788928724 |c online, epub |9 978-1-78892-872-4 
0247 |a 10.21832/9781788928717 |2 doi 
035 |a (ZDB-23-DGG)9781788928717 
035 |a (OCoLC)1355301313 
035 |a (DE-599)BVBBV048607858 
040 |a DE-604 |b ger |e rda 
0410 |a eng 
049 |a DE-1043 |a DE-1046 |a DE-858 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 |a DE-11 
0820 |a 306.43 |2 23//eng/20220812eng 
084 |a SKA |q DE-11 |2 fid 
084 |a LB 31960 |0 (DE-625)90533: |2 rvk 
084 |a LC 60000 |0 (DE-625)90667:772 |2 rvk 
084 |a LC 57000 |0 (DE-625)90663:772 |2 rvk 
084 |a ES 135 |0 (DE-625)27799: |2 rvk 
24510|a Critical ethnography, language, race/ism and education |c edited by Stephen May and Blanca Caldas 
264 1|a Bristol ; Jackson |b Multilingual Matters |c [2022] 
264 4|c © 2023 
300 |a 1 Online-Ressource (xiii, 265 Seiten) 
336 |b txt |2 rdacontent 
337 |b c |2 rdamedia 
338 |b cr |2 rdacarrier 
4901 |a Language, education and diversity |v 2 
500 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022) 
520 |a This book provides a contemporary overview of work in critical ethnography that focuses on language and race/ism in education, as well as cutting edge examples of recent critical ethnographic studies addressing these issues. The chapters draw on a range of critical theoretical perspectives and address significant methodological questions 
546 |a In English 
650 4|a Bilingualism&multilingualism 
650 4|a LANGUAGE TEACHING&LEARNING (OTHER THAN ELT) 
650 4|a Sociolinguistics 
650 7|a LANGUAGE ARTS&DISCIPLINES / Linguistics / General |2 bisacsh 
650 4|a Critical ethnography 
650 4|a Educational anthropology 
650 4|a Language and languages 
650 4|a Racism in education 
655 7|0 (DE-588)4143413-4 |a Aufsatzsammlung |2 gnd-content 
7001 |a May, Stephen |4 edt 
7001 |a Caldas, Blanca |4 edt 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Hardcover |z 9781788928700 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Paperback |z 9781788928694 
830 0|a Language, education and diversity |v 2 |w (DE-604)BV048823207 
85640|u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext 
912 |a ZDB-23-DGG |a ebook 
966e |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-1043 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-1046 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-858 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-Aug4 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-859 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-860 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-473 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-739 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
999 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033983281