B3Kat (1/1)
Critical ethnography, language, race/ism and education
Herausgeber: May, StephenHerausgeber: Caldas, Blanca
978-1-78892-871-7; 978-1-78892-872-4
Computerdatei
(Services, Fernleihe und weitere eXtras)
Bestand im BVB:
Bestand im KOBV:
Volltext-Links:
Fach:
Dieser Titel ist Teil einer Serie/Reihe:
Letzte Änderung: 20.02.2023
MARC-Felder:
- Hochschulbibliothek Kempten (Sigel: 859)
- Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek (Sigel: 1043)
- Hochschulbibliothek Coburg (Sigel: 858)
- Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek (Sigel: Aug 4)
- Universitätsbibliothek Bamberg (Sigel: 473)
- Universitätsbibliothek Passau (Sigel: 739)
- Hochschulbibliothek Landshut (Sigel: 860)
- Hochschulbibliothek Amberg (Sigel: 1046)
Bestand im KOBV:
Volltext-Links:
- Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Amberg
- Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Coburg
- Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Kempten
- Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Landshut
- Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
- Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek
- Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
- Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Passau
Fach:
- Ethnologie
- Sprachwissenschaft
- Soziologie
Dieser Titel ist Teil einer Serie/Reihe:
Permalink:
https://gateway-bayern.de/BV048607858
Letzte Änderung: 20.02.2023
Titel: | Critical ethnography, language, race/ism and education |
---|---|
URL: | https://doi.org/10.21832/9781788928717 |
URL Erlt Interna: | Verlag |
URL Erlt Info: | URL des Erstveröffentlichers |
Erläuterung : | Volltext |
Von: | edited by Stephen May and Blanca Caldas |
ISBN: | 978-1-78892-871-7 |
Preis/Einband: | online, pdf |
ISBN: | 978-1-78892-872-4 |
Preis/Einband: | online, epub |
Erscheinungsort: | Bristol ; Jackson |
Verlag: | Multilingual Matters |
Erscheinungsjahr: | [2022] |
Erscheinungsjahr: | © 2023 |
DOI: | 10.21832/9781788928717 |
Umfang: | 1 Online-Ressource (xiii, 265 Seiten) |
Serie/Reihe: | Language, education and diversity |
Band: | 2 |
ID der Serie/Reihe: | (DE-604)BV048823207 |
Fußnote : | Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022) |
Abstract: | This book provides a contemporary overview of work in critical ethnography that focuses on language and race/ism in education, as well as cutting edge examples of recent critical ethnographic studies addressing these issues. The chapters draw on a range of critical theoretical perspectives and address significant methodological questions |
Sprache: | eng |
RVK-Notation: | LB 31960 |
RVK-Notation: | LC 60000 |
RVK-Notation: | LC 57000 |
RVK-Notation: | ES 135 |
Fid-Notation: | SKA |
Andere Ausgabe: | Erscheint auch als |
_Bemerkung: | Druck-Ausgabe, Hardcover |
_ISBN: | 9781788928700 |
Andere Ausgabe: | Erscheint auch als |
_Bemerkung: | Druck-Ausgabe, Paperback |
_ISBN: | 9781788928694 |
Fußnote : | In English |
Angaben zum Inhalt/Datenträger : | Aufsatzsammlung |
Weitere Schlagwörter : | Bilingualism&multilingualism; LANGUAGE TEACHING&LEARNING (OTHER THAN ELT); Sociolinguistics; Critical ethnography; Educational anthropology; Language and languages; Racism in education |
LEADER | 00000nmm a2200000zcb4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV048607858 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 20230220 | ||
007 | cr|uuu---uuuuu | ||
008 | 221213s2022 |||| o||u| ||||||eng d | ||
020 | |a 9781788928717 |c online, pdf |9 978-1-78892-871-7 | ||
020 | |a 9781788928724 |c online, epub |9 978-1-78892-872-4 | ||
024 | 7 | |a 10.21832/9781788928717 |2 doi | |
035 | |a (ZDB-23-DGG)9781788928717 | ||
035 | |a (OCoLC)1355301313 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV048607858 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e rda | ||
041 | 0 | |a eng | |
049 | |a DE-1043 |a DE-1046 |a DE-858 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 |a DE-11 | ||
082 | 0 | |a 306.43 |2 23//eng/20220812eng | |
084 | |a SKA |q DE-11 |2 fid | ||
084 | |a LB 31960 |0 (DE-625)90533: |2 rvk | ||
084 | |a LC 60000 |0 (DE-625)90667:772 |2 rvk | ||
084 | |a LC 57000 |0 (DE-625)90663:772 |2 rvk | ||
084 | |a ES 135 |0 (DE-625)27799: |2 rvk | ||
245 | 1 | 0 | |a Critical ethnography, language, race/ism and education |c edited by Stephen May and Blanca Caldas |
264 | 1 | |a Bristol ; Jackson |b Multilingual Matters |c [2022] | |
264 | 4 | |c © 2023 | |
300 | |a 1 Online-Ressource (xiii, 265 Seiten) | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b c |2 rdamedia | ||
338 | |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Language, education and diversity |v 2 | |
500 | |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022) | ||
520 | |a This book provides a contemporary overview of work in critical ethnography that focuses on language and race/ism in education, as well as cutting edge examples of recent critical ethnographic studies addressing these issues. The chapters draw on a range of critical theoretical perspectives and address significant methodological questions | ||
546 | |a In English | ||
650 | 4 | |a Bilingualism&multilingualism | |
650 | 4 | |a LANGUAGE TEACHING&LEARNING (OTHER THAN ELT) | |
650 | 4 | |a Sociolinguistics | |
650 | 7 | |a LANGUAGE ARTS&DISCIPLINES / Linguistics / General |2 bisacsh | |
650 | 4 | |a Critical ethnography | |
650 | 4 | |a Educational anthropology | |
650 | 4 | |a Language and languages | |
650 | 4 | |a Racism in education | |
655 | 7 | |0 (DE-588)4143413-4 |a Aufsatzsammlung |2 gnd-content | |
700 | 1 | |a May, Stephen |4 edt | |
700 | 1 | |a Caldas, Blanca |4 edt | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Hardcover |z 9781788928700 |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Paperback |z 9781788928694 |
830 | 0 | |a Language, education and diversity |v 2 |w (DE-604)BV048823207 | |
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext |
912 | |a ZDB-23-DGG |a ebook | ||
966 | e | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-1043 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-1046 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-858 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-Aug4 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-859 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-860 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-473 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.21832/9781788928717 |l DE-739 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
999 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033983281 |