SolrQueryCompletionProxy
QueryCompletionProxy
 
     
Zurück zur Trefferliste

Gender acquisition in Spanish; effects of language and age

B3Kat (1/1)


Gender acquisition in Spanish

effects of language and age
Verfasser: Diebowski, Jessica GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1234998408
978-3-11-070304-7; 978-3-11-070312-2
Schlagwörter: Spanisch GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Fremdsprachenlernen GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Genus GND link to dataset open/close  GND search link open/close 

 Computerdatei
SFX (Services, Fernleihe und weitere eXtras)

Bestand im BVB:
Bestand im KOBV:
Volltext-Links:
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Bayerische Staatsbibliothek München
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Amberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Coburg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Kempten
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Landshut
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Passau
  • Volltext

Fach:
  • Soziologie
  • Romanistik

Dieser Titel ist Teil einer Serie/Reihe:

Letzte Änderung: 25.08.2021
Titel:Gender acquisition in Spanish
Untertitel:effects of language and age
URL:https://doi.org/10.1515/9783110703047
URL Erlt Interna:Verlag
URL Erlt Info:URL des Erstveröffentlichers
Erläuterung :Volltext
Von:Jessica Diebowski
ISBN:978-3-11-070304-7
Preis/Einband:Online, PDF
ISBN:978-3-11-070312-2
Preis/Einband:Online, EPUB
Erscheinungsort:Berlin ; Boston
Verlag:De Gruyter Mouton
Erscheinungsjahr:[2021]
Erscheinungsjahr:© 2021
DOI:10.1515/9783110703047
Umfang:1 Online Ressource (XXII, 320 Seiten)
Details:Diagramme
Serie/Reihe:Studies on language acquisition
Band:volume 61
ID der Serie/Reihe:(DE-604)BV045243519
Abstract:The comparative investigation of the acquisition of gender in Spanish by early and late bilinguals of different language combinations is highly debated and crucial as the phenomenon of gender involves grammatical features that differ in all three languages under investigation. Against this background, both early and late bilinguals face an arduous learning task which differs in complexity. Couched within a generative framework, the empirical study focuses on 257 participants with different levels of proficiency in Spanish ranging from low to advanced, and through a series of tests aims to discover which extra-linguistic and intra-linguistic factors act as triggers for non-native outcomes in adult heritage speakers and L2 learners. The observed morphological variability is argued not to stem from a representational (i.e. syntactic) deficit, but rather from a mapping problem in L2 learners and heritage speakers. Successful attainment in terms of gender is possible but dependent on the interplay between various extralinguistic and linguistic factors
Sprache:eng
RVK-Notation:IM 4520
Hochschulschrift:Dissertation
_Name der Institution:University of Wuppertal
_Jahr:2019
_Zusätzl. Angaben :revised version
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe
_ISBN:978-3-11-070297-2
Angaben zum Inhalt/Datenträger :Hochschulschrift
Thema (Schlagwort):Spanisch; Fremdsprachenlernen; Genus
Weitere Schlagwörter :Grammatisches Geschlecht; Spanisch; Zweitspracherwerb; Spanish language; Gender; Spanish language; Study and teaching; Foreign speakers

MARC-Felder:
LEADER00000nmm a2200000zcb4500
001BV047273253
003DE-604
00520210825
006a      m||| 00|||
007cr|uuu---uuuuu
008210506s2021       |||| o||u| ||||||eng d
020 |a 9783110703047 |c Online, PDF |9 978-3-11-070304-7 
020 |a 9783110703122 |c Online, EPUB |9 978-3-11-070312-2 
0247 |a 10.1515/9783110703047 |2 doi 
035 |a (ZDB-23-DGG)9783110703047 
035 |a (ZDB-23-DSP)9783110703047 
035 |a (OCoLC)1250470784 
035 |a (DE-599)BVBBV047273253 
040 |a DE-604 |b ger |e rda 
0410 |a eng 
049 |a DE-1043 |a DE-1046 |a DE-858 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 |a DE-11 |a DE-12 
0820 |a 306.44082 |2 23 
084 |a IM 4520 |0 (DE-625)158969: |2 rvk 
1001 |a Diebowski, Jessica |e Verfasser |0 (DE-588)1234998408 |4 aut 
24510|a Gender acquisition in Spanish |b effects of language and age |c Jessica Diebowski 
264 1|a Berlin ; Boston |b De Gruyter Mouton |c [2021] 
264 4|c © 2021 
300 |a 1 Online Ressource (XXII, 320 Seiten) |b Diagramme 
336 |b txt |2 rdacontent 
337 |b c |2 rdamedia 
338 |b cr |2 rdacarrier 
4901 |a Studies on language acquisition |v volume 61 
502 |b Dissertation |c University of Wuppertal |d 2019 |g revised version 
520 |a The comparative investigation of the acquisition of gender in Spanish by early and late bilinguals of different language combinations is highly debated and crucial as the phenomenon of gender involves grammatical features that differ in all three languages under investigation. Against this background, both early and late bilinguals face an arduous learning task which differs in complexity. Couched within a generative framework, the empirical study focuses on 257 participants with different levels of proficiency in Spanish ranging from low to advanced, and through a series of tests aims to discover which extra-linguistic and intra-linguistic factors act as triggers for non-native outcomes in adult heritage speakers and L2 learners. The observed morphological variability is argued not to stem from a representational (i.e. syntactic) deficit, but rather from a mapping problem in L2 learners and heritage speakers. Successful attainment in terms of gender is possible but dependent on the interplay between various extralinguistic and linguistic factors 
650 4|a Grammatisches Geschlecht 
650 4|a Spanisch 
650 4|a Zweitspracherwerb 
650 7|a LANGUAGE ARTS&DISCIPLINES / Linguistics / General |2 bisacsh 
650 4|a Spanish language |x Gender 
650 4|a Spanish language |x Study and teaching |x Foreign speakers 
65007|a Spanisch |0 (DE-588)4077640-2 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Fremdsprachenlernen |0 (DE-588)4071461-5 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Genus |0 (DE-588)4124912-4 |2 gnd |9 rswk-swf 
655 7|0 (DE-588)4113937-9 |a Hochschulschrift |2 gnd-content 
68900|a Spanisch |0 (DE-588)4077640-2 |D s 
68901|a Fremdsprachenlernen |0 (DE-588)4071461-5 |D s 
68902|a Genus |0 (DE-588)4124912-4 |D s 
6890 |5 DE-604 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |z 978-3-11-070297-2 
830 0|a Studies on language acquisition |v volume 61 |w (DE-604)BV045243519 
85640|u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext 
912 |a ZDB-23-DGG |a ZDB-23-DSP 
9401 |q ZDB-23-DSP21 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-12 |p ZDB-23-DSP |q BSB_DSP_DeGruyterMouton |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-1043 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-1046 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-858 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-Aug4 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-859 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-860 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-473 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110703047 |l DE-739 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
999 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032676911