SolrQueryCompletionProxy
QueryCompletionProxy
 
     
Zurück zur Trefferliste

˜Theœ meaning of soul; black music and resilience since the 1960s

B3Kat (1/1)


The meaning of soul

black music and resilience since the 1960s
Verfasser: Lordi, Emily J. <1979-> GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1027136907
978-1-4780-1224-5
Schlagwörter: USA GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Soulmusiker GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Afroamerikanische Musik GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Ethnische Identität <Motiv> GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Resilienz <Motiv> GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Geschichte 1960-

 Computerdatei
SFX (Services, Fernleihe und weitere eXtras)

Bestand im BVB:
Volltext-Links:
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Bayerische Staatsbibliothek München
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Amberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Coburg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Kempten
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Landshut
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bayreuth
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Passau
  • Volltext

Fach:
  • Musikwissenschaft


Letzte Änderung: 16.11.2021
Titel:˜Theœ meaning of soul
Untertitel:black music and resilience since the 1960s
URL:https://doi.org/10.1515/9781478012245
URL Erlt Interna:Verlag
URL Erlt Info:URL des Erstveröffentlichers
Erläuterung :Volltext
Von:Emily J. Lordi
ISBN:978-1-4780-1224-5
Preis/Einband:Online, PDF
Erscheinungsort:Durham ; London
Verlag:Duke University Press
Erscheinungsjahr:[2020]
Erscheinungsjahr:© 2020
DOI:10.1515/9781478012245
Umfang:1 Online-Ressource (x, 217 Seiten)
Serie/Reihe:Refiguring American music
Abstract:In The Meaning of Soul, Emily J. Lordi proposes a new understanding of this famously elusive concept. In the 1960s, Lordi argues, soul came to signify a cultural belief in black resilience, which was enacted through musical practices-inventive cover versions, falsetto vocals, adlibs, and false endings. Through these soul techniques, artists such as Aretha Franklin, Donny Hathaway, Nina Simone, Marvin Gaye, Isaac Hayes, and Minnie Riperton performed virtuosic survivorship and thus helped to galvanize black communities in an era of peril and promise. Their soul legacies are later re-animated by such stars as Prince, Solange Knowles, and Flying Lotus. Breaking with prior understandings of soul as a vague masculinist political formation tethered to the Black Power Movement, Lordi offers a vision of soul that foregrounds the intricacies of musical craft, the complex personal and social meanings of the music, the dynamic movement of soul across time, and the leading role played by black women in this musical-intellectual tradition
Sprache:eng
RVK-Notation:LS 48640
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe, Hardcover
_ISBN:978-1-4780-0869-9
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe, Paperback
_ISBN:978-1-4780-0959-7
Thema (Schlagwort):USA; Soulmusiker; Afroamerikanische Musik; Ethnische Identität; Resilienz; Geschichte 1960-
Weitere Schlagwörter :afro-presentism; African Americans; Music; History and criticism; Music and race; United States; History; 20th century; Popular music; United States; History and criticism; Soul music; History and criticism; Soul musicians

MARC-Felder:
LEADER00000nmm a2200000zc 4500
001BV047049636
003DE-604
00520211116
007cr|uuu---uuuuu
008201207s2020       |||| o||u| ||||||eng d
020 |a 9781478012245 |c Online, PDF |9 978-1-4780-1224-5 
0247 |a 10.1515/9781478012245 |2 doi 
035 |a (ZDB-23-DGG)9781478012245 
035 |a (ZDB-23-DKU)9781478012245 
035 |a (OCoLC)1226700633 
035 |a (DE-599)BVBBV047049636 
040 |a DE-604 |b ger |e rda 
0410 |a eng 
049 |a DE-1046 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 |a DE-1043 |a DE-703 |a DE-858 |a DE-12 
0820 |a 781.644 |2 23 
084 |a LS 48640 |0 (DE-625)110570: |2 rvk 
1001 |a Lordi, Emily J. |d 1979- |e Verfasser |0 (DE-588)1027136907 |4 aut 
24510|a ¬The¬ meaning of soul |b black music and resilience since the 1960s |c Emily J. Lordi 
264 1|a Durham ; London |b Duke University Press |c [2020] 
264 4|c © 2020 
300 |a 1 Online-Ressource (x, 217 Seiten) 
336 |b txt |2 rdacontent 
337 |b c |2 rdamedia 
338 |b cr |2 rdacarrier 
4900 |a Refiguring American music 
520 |a In The Meaning of Soul, Emily J. Lordi proposes a new understanding of this famously elusive concept. In the 1960s, Lordi argues, soul came to signify a cultural belief in black resilience, which was enacted through musical practices-inventive cover versions, falsetto vocals, adlibs, and false endings. Through these soul techniques, artists such as Aretha Franklin, Donny Hathaway, Nina Simone, Marvin Gaye, Isaac Hayes, and Minnie Riperton performed virtuosic survivorship and thus helped to galvanize black communities in an era of peril and promise. Their soul legacies are later re-animated by such stars as Prince, Solange Knowles, and Flying Lotus. Breaking with prior understandings of soul as a vague masculinist political formation tethered to the Black Power Movement, Lordi offers a vision of soul that foregrounds the intricacies of musical craft, the complex personal and social meanings of the music, the dynamic movement of soul across time, and the leading role played by black women in this musical-intellectual tradition 
648 7|a Geschichte 1960- |2 gnd |9 rswk-swf 
650 4|a afro-presentism 
650 7|a MUSIC / Genres&Styles / Soul&R 'n B. |2 bisacsh 
650 4|a African Americans |x Music |x History and criticism 
650 4|a Music and race |z United States |x History |y 20th century 
650 4|a Popular music |z United States |x History and criticism 
650 4|a Soul music |x History and criticism 
650 4|a Soul musicians 
65007|a Afroamerikanische Musik |0 (DE-588)4122767-0 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Soulmusiker |0 (DE-588)4303523-1 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Ethnische Identität |g Motiv |0 (DE-588)4543530-3 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Resilienz |g Motiv |0 (DE-588)1121043755 |2 gnd |9 rswk-swf 
651 7|a USA |0 (DE-588)4078704-7 |2 gnd |9 rswk-swf 
68900|a USA |0 (DE-588)4078704-7 |D g 
68901|a Soulmusiker |0 (DE-588)4303523-1 |D s 
68902|a Afroamerikanische Musik |0 (DE-588)4122767-0 |D s 
68903|a Ethnische Identität |g Motiv |0 (DE-588)4543530-3 |D s 
68904|a Resilienz |g Motiv |0 (DE-588)1121043755 |D s 
68905|a Geschichte 1960- |A z 
6890 |5 DE-604 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Hardcover |z 978-1-4780-0869-9 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Paperback |z 978-1-4780-0959-7 
85640|u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext 
912 |a ZDB-198-DUB |a ZDB-23-DGG |a ZDB-23-DKU 
9401 |q ZDB-23-DKU20 
9401 |q BSB_NED_20211116 
94211|c 781.66 |e 22/bsb |f 0905 |g 73 
94211|c 781.66 |e 22/bsb |f 0904 |g 73 
94211|c 305.8009 |e 22/bsb |f 0905 |g 73 
94211|c 305.8009 |e 22/bsb |f 0904 |g 73 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-12 |p ZDB-23-DKU |q BSB_DKU_DukeUniversityPress |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-1043 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-1046 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-858 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-Aug4 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-859 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-860 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-473 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1215/9781478012245 |l DE-703 |p ZDB-198-DUB |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9781478012245 |l DE-739 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
999 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032457032