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Media stereotypes; from ageism to xenophobia

B3Kat (1/1)


Media stereotypes

from ageism to xenophobia
Herausgeber: Billings, Andrew C. <1972-> GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1169580343
Herausgeber: Parrott, Scott <1980-> GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1220721115
Verlag: Peter Lang Publishing Inc. GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1065504276
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 Buch
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Bestand im BVB:
Bestand im KOBV:
Externe Links:
Fach:
  • Allgemeines
  • Soziologie


Letzte Änderung: 13.04.2021
Titel:Media stereotypes
Untertitel:from ageism to xenophobia
URL:http://deposit.dnb.de/cgi-bin/dokserv?id=a5a7e57532994308bcbc560301a8c6ad&prov=M&dok_var=1&dok_ex...
Erläuterung :Inhaltstext
URL:https://www.peterlang.com/view/product/94564?format=PBK
Von:edited by Andrew C. Billings and Scott Parrott
ISBN:978-1-4331-6667-9
Preis/Einband:Festeinband
ISBN:978-1-4331-6668-6
Preis/Einband:Broschur
Erscheinungsort:New York ; Bern ; Berlin
Verlag:Peter Lang
Erscheinungsjahr:[2020]
Erscheinungsjahr:© 2020
Bestellnummer:Bestellnummer: 316668
Umfang:viii, 296 Seiten
Details:Illustration
Format:22.5 cm x 15 cm
Abstract:"When we think about the "pictures in our heads" that media create and perpetuate, what images are we truly referencing? Issues of media stereotypes and representation (both past and present) are crucial to advancing media literacy. Media Stereotypes: From Ageism to Xenophobia becomes one-stop shopping for synthesizing what we know within the composite of stereotyping research in the United States. Utilizing a cast of top American scholars with deep roots in asking stereotype-based questions, this book is essential reading for those wishing to understand what we know about past and present media representations as well as those wishing to take the baton and continue to advance media stereotyping research in the future"--
Sprache:eng
LoC-Notation:P96.S74
RVK-Notation:AP 13550
DNB-Notation:300
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Online-Ausgabe, PDF
_ISBN:9781433166648
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Online-Ausgabe, EPUB
_ISBN:9781433166655
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Online-Ausgabe, MOBI
_ISBN:9781433166662
Angaben zum Inhalt/Datenträger :Aufsatzsammlung
Thema (Schlagwort):USA; Massenmedien; Stereotyp
Drucker/Verleger (norm.):Peter Lang Publishing Inc.
GND-Nummer:(DE-588)1065504276

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