B3Kat (1/1)
Building blocks
a cultural history of codes, compositions and dispositionsVerfasser: Muñoz Alvis, Jose (DE-588)1211214354
978-3-8394-4781-9
Schlagwörter: Bauklotz ; Kultur ; Geschichte
Computerdatei
(Services, Fernleihe und weitere eXtras)
Bestand im BVB:
Volltext-Links:
Fach:
Dieser Titel ist Teil einer Serie/Reihe:
Letzte Änderung: 06.09.2023
MARC-Felder:
- Hochschulbibliothek Kempten (Sigel: 859)
- Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek (Sigel: 1043)
- Hochschulbibliothek Coburg (Sigel: 858)
- Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek (Sigel: Aug 4)
- Universitätsbibliothek Bamberg (Sigel: 473)
- Universitätsbibliothek Passau (Sigel: 739)
- Universitätsbibliothek Augsburg (Sigel: 384)
- Hochschulbibliothek Landshut (Sigel: 860)
- Hochschulbibliothek Amberg (Sigel: 1046)
- Bayerische Staatsbibliothek München (Sigel: 12)
- Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek (Sigel: 706)
Volltext-Links:
- Zugang für Benutzer von: Bayerische Staatsbibliothek München
- Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Amberg
- Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Coburg
- Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Kempten
- Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Landshut
- Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
- Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek
- Zugang für Benutzer von: Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
- Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Augsburg
- Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
- Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Passau
Fach:
- Ethnologie
Dieser Titel ist Teil einer Serie/Reihe:
Permalink:
https://gateway-bayern.de/BV046763093
Letzte Änderung: 06.09.2023
Titel: | Building blocks |
---|---|
Untertitel: | a cultural history of codes, compositions and dispositions |
URL: | https://doi.org/10.14361/9783839447819 |
URL Erlt Interna: | Verlag |
URL Erlt Info: | URL des Erstveröffentlichers |
Erläuterung : | Volltext |
Von: | Jose Muñoz Alvis |
ISBN: | 978-3-8394-4781-9 |
Preis/Einband: | Online, PDF |
Erscheinungsort: | Bielefeld |
Verlag: | transcript |
Erscheinungsjahr: | [2020] |
Erscheinungsjahr: | © 2020 |
DOI: | 10.14361/9783839447819 |
Umfang: | 1 Online-Ressource (316 Seiten) |
Details: | Illustrationen |
Serie/Reihe: | Culture&theory |
Band: | volume 207 |
ID der Serie/Reihe: | (DE-604)BV042009031 |
Abstract: | Building blocks are practical materials for playing, learning and working at kindergartens, schools, universities and companies. How did building blocks, which were primarily established as toys for children, come to be practical materials used in professional and educational settings?This study explores the historical implications of particular sets of building blocks in the interdisciplinary consolidation and transformation of techniques, materials, discourses and subjects. By mapping the genealogy of building blocks from Fröbel's »gifts« to their current systematization as interlocked blocks, this study proposes that building blocks should be understood not exclusively as concrete objects, but as the materiality of a combinatorial program, which delineates a modular system characterized by a code of composition, a context-neutrality and a semantic component |
Sprache: | eng |
RVK-Notation: | LB 61000 |
RVK-Notation: | LB 31850 |
Hochschulschrift: | Dissertation |
_Name der Institution: | Humboldt-Universität zu Berlin |
_Jahr: | 2018 |
Andere Ausgabe: | Erscheint auch als |
_Bemerkung: | Druck-Ausgabe |
_ISBN: | 978-3-8376-4781-5 |
Angaben zum Inhalt/Datenträger : | Hochschulschrift |
Thema (Schlagwort): | Bauklotz; Kultur; Geschichte |
Weitere Schlagwörter : | Building Blocks; Cultural History; Cultural Studies; Cultural Techniques; Design; Education; History of Education; History of Technology; Kindergarten; Modularization; Technology |
LEADER | 00000nmm a2200000zcb4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV046763093 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 20230906 | ||
006 | a m||| 00||| | ||
007 | cr|uuu---uuuuu | ||
008 | 200615s2020 |||| o||u| ||||||eng d | ||
020 | |a 9783839447819 |c Online, PDF |9 978-3-8394-4781-9 | ||
024 | 7 | |a 10.14361/9783839447819 |2 doi | |
035 | |a (ZDB-23-DGG)9783839447819 | ||
035 | |a (ZDB-23-SEW)9783839447819 | ||
035 | |a (OCoLC)1164626341 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV046763093 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e rda | ||
041 | 0 | |a eng | |
049 | |a DE-1046 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 |a DE-706 |a DE-1043 |a DE-12 |a DE-384 |a DE-858 | ||
084 | |a LB 61000 |0 (DE-625)90578:772 |2 rvk | ||
084 | |a LB 31850 |0 (DE-625)90530: |2 rvk | ||
100 | 1 | |a Muñoz Alvis, Jose |e Verfasser |0 (DE-588)1211214354 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Building blocks |b a cultural history of codes, compositions and dispositions |c Jose Muñoz Alvis |
264 | 1 | |a Bielefeld |b transcript |c [2020] | |
264 | 4 | |c © 2020 | |
300 | |a 1 Online-Ressource (316 Seiten) |b Illustrationen | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b c |2 rdamedia | ||
338 | |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Culture&theory |v volume 207 | |
502 | |b Dissertation |c Humboldt-Universität zu Berlin |d 2018 | ||
520 | |a Building blocks are practical materials for playing, learning and working at kindergartens, schools, universities and companies. How did building blocks, which were primarily established as toys for children, come to be practical materials used in professional and educational settings?This study explores the historical implications of particular sets of building blocks in the interdisciplinary consolidation and transformation of techniques, materials, discourses and subjects. By mapping the genealogy of building blocks from Fröbel's »gifts« to their current systematization as interlocked blocks, this study proposes that building blocks should be understood not exclusively as concrete objects, but as the materiality of a combinatorial program, which delineates a modular system characterized by a code of composition, a context-neutrality and a semantic component | ||
648 | 7 | |a Geschichte |2 gnd |9 rswk-swf | |
650 | 4 | |a Building Blocks | |
650 | 4 | |a Cultural History | |
650 | 4 | |a Cultural Studies | |
650 | 4 | |a Cultural Techniques | |
650 | 4 | |a Design | |
650 | 4 | |a Education | |
650 | 4 | |a History of Education | |
650 | 4 | |a History of Technology | |
650 | 4 | |a Kindergarten | |
650 | 4 | |a Modularization | |
650 | 4 | |a Technology | |
650 | 7 | |a SOCIAL SCIENCE / Popular Culture |2 bisacsh | |
650 | 0 | 7 | |a Bauklotz |0 (DE-588)4642781-8 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Kultur |0 (DE-588)4125698-0 |2 gnd |9 rswk-swf |
655 | 7 | |0 (DE-588)4113937-9 |a Hochschulschrift |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |a Bauklotz |0 (DE-588)4642781-8 |D s |
689 | 0 | 1 | |a Kultur |0 (DE-588)4125698-0 |D s |
689 | 0 | 2 | |a Geschichte |A z |
689 | 0 | |5 DE-604 | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |z 978-3-8376-4781-5 |
830 | 0 | |a Culture&theory |v volume 207 |w (DE-604)BV042009031 | |
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.14361/9783839447819 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext |
912 | |a ZDB-23-DGG |a ZDB-23-SEW | ||
940 | 1 | |q ZDB-23-SEW20 | |
940 | 1 | |q BSB_NED_20200921 | |
942 | 1 | 1 | |c 306.09 |e 22/bsb |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-12 |p ZDB-23-SEW |q BSB_SEW_Transcript |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-1043 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-1046 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-858 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-Aug4 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-859 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-860 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-384 |p ZDB-23-DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-473 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-706 |p ZDB-23-DGG |q ZDB-23-DSW |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-739 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
999 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032172629 |