SolrQueryCompletionProxy
QueryCompletionProxy
 
     
Zurück zur Trefferliste

Building blocks; a cultural history of codes, compositions and dispositions

B3Kat (1/1)


Building blocks

a cultural history of codes, compositions and dispositions
Verfasser: Muñoz Alvis, Jose GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1211214354
978-3-8394-4781-9
Schlagwörter: Bauklotz GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Kultur GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Geschichte

 Computerdatei
SFX (Services, Fernleihe und weitere eXtras)

Bestand im BVB:
Volltext-Links:
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Bayerische Staatsbibliothek München
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Amberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Coburg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Kempten
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Landshut
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Augsburg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Passau
  • Volltext

Fach:
  • Ethnologie

Dieser Titel ist Teil einer Serie/Reihe:

Letzte Änderung: 06.09.2023
Titel:Building blocks
Untertitel:a cultural history of codes, compositions and dispositions
URL:https://doi.org/10.14361/9783839447819
URL Erlt Interna:Verlag
URL Erlt Info:URL des Erstveröffentlichers
Erläuterung :Volltext
Von:Jose Muñoz Alvis
ISBN:978-3-8394-4781-9
Preis/Einband:Online, PDF
Erscheinungsort:Bielefeld
Verlag:transcript
Erscheinungsjahr:[2020]
Erscheinungsjahr:© 2020
DOI:10.14361/9783839447819
Umfang:1 Online-Ressource (316 Seiten)
Details:Illustrationen
Serie/Reihe:Culture&theory
Band:volume 207
ID der Serie/Reihe:(DE-604)BV042009031
Abstract:Building blocks are practical materials for playing, learning and working at kindergartens, schools, universities and companies. How did building blocks, which were primarily established as toys for children, come to be practical materials used in professional and educational settings?This study explores the historical implications of particular sets of building blocks in the interdisciplinary consolidation and transformation of techniques, materials, discourses and subjects. By mapping the genealogy of building blocks from Fröbel's »gifts« to their current systematization as interlocked blocks, this study proposes that building blocks should be understood not exclusively as concrete objects, but as the materiality of a combinatorial program, which delineates a modular system characterized by a code of composition, a context-neutrality and a semantic component
Sprache:eng
RVK-Notation:LB 61000
RVK-Notation:LB 31850
Hochschulschrift:Dissertation
_Name der Institution:Humboldt-Universität zu Berlin
_Jahr:2018
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe
_ISBN:978-3-8376-4781-5
Angaben zum Inhalt/Datenträger :Hochschulschrift
Thema (Schlagwort):Bauklotz; Kultur; Geschichte
Weitere Schlagwörter :Building Blocks; Cultural History; Cultural Studies; Cultural Techniques; Design; Education; History of Education; History of Technology; Kindergarten; Modularization; Technology

MARC-Felder:
LEADER00000nmm a2200000zcb4500
001BV046763093
003DE-604
00520230906
006a      m||| 00|||
007cr|uuu---uuuuu
008200615s2020       |||| o||u| ||||||eng d
020 |a 9783839447819 |c Online, PDF |9 978-3-8394-4781-9 
0247 |a 10.14361/9783839447819 |2 doi 
035 |a (ZDB-23-DGG)9783839447819 
035 |a (ZDB-23-SEW)9783839447819 
035 |a (OCoLC)1164626341 
035 |a (DE-599)BVBBV046763093 
040 |a DE-604 |b ger |e rda 
0410 |a eng 
049 |a DE-1046 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 |a DE-706 |a DE-1043 |a DE-12 |a DE-384 |a DE-858 
084 |a LB 61000 |0 (DE-625)90578:772 |2 rvk 
084 |a LB 31850 |0 (DE-625)90530: |2 rvk 
1001 |a Muñoz Alvis, Jose |e Verfasser |0 (DE-588)1211214354 |4 aut 
24510|a Building blocks |b a cultural history of codes, compositions and dispositions |c Jose Muñoz Alvis 
264 1|a Bielefeld |b transcript |c [2020] 
264 4|c © 2020 
300 |a 1 Online-Ressource (316 Seiten) |b Illustrationen 
336 |b txt |2 rdacontent 
337 |b c |2 rdamedia 
338 |b cr |2 rdacarrier 
4901 |a Culture&theory |v volume 207 
502 |b Dissertation |c Humboldt-Universität zu Berlin |d 2018 
520 |a Building blocks are practical materials for playing, learning and working at kindergartens, schools, universities and companies. How did building blocks, which were primarily established as toys for children, come to be practical materials used in professional and educational settings?This study explores the historical implications of particular sets of building blocks in the interdisciplinary consolidation and transformation of techniques, materials, discourses and subjects. By mapping the genealogy of building blocks from Fröbel's »gifts« to their current systematization as interlocked blocks, this study proposes that building blocks should be understood not exclusively as concrete objects, but as the materiality of a combinatorial program, which delineates a modular system characterized by a code of composition, a context-neutrality and a semantic component 
648 7|a Geschichte |2 gnd |9 rswk-swf 
650 4|a Building Blocks 
650 4|a Cultural History 
650 4|a Cultural Studies 
650 4|a Cultural Techniques 
650 4|a Design 
650 4|a Education 
650 4|a History of Education 
650 4|a History of Technology 
650 4|a Kindergarten 
650 4|a Modularization 
650 4|a Technology 
650 7|a SOCIAL SCIENCE / Popular Culture |2 bisacsh 
65007|a Bauklotz |0 (DE-588)4642781-8 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Kultur |0 (DE-588)4125698-0 |2 gnd |9 rswk-swf 
655 7|0 (DE-588)4113937-9 |a Hochschulschrift |2 gnd-content 
68900|a Bauklotz |0 (DE-588)4642781-8 |D s 
68901|a Kultur |0 (DE-588)4125698-0 |D s 
68902|a Geschichte |A z 
6890 |5 DE-604 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |z 978-3-8376-4781-5 
830 0|a Culture&theory |v volume 207 |w (DE-604)BV042009031 
85640|u https://doi.org/10.14361/9783839447819 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext 
912 |a ZDB-23-DGG |a ZDB-23-SEW 
9401 |q ZDB-23-SEW20 
9401 |q BSB_NED_20200921 
94211|c 306.09 |e 22/bsb 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-12 |p ZDB-23-SEW |q BSB_SEW_Transcript |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-1043 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-1046 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-858 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-Aug4 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-859 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-860 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-384 |p ZDB-23-DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-473 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-706 |p ZDB-23-DGG |q ZDB-23-DSW |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783839447819?locatt=mode:legacy |l DE-739 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
999 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032172629