SolrQueryCompletionProxy
QueryCompletionProxy
 
     
Zurück zur Trefferliste

Language socialization in classrooms; culture, interaction, and language development

B3Kat (1/1)


Language socialization in classrooms

culture, interaction, and language development
Language socialisation in classrooms
Herausgeber: Burdelski, Matthew J. <1967-> GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1206761350
Herausgeber: Howard, Kathryn M. <1966-> GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1206761660
978-1-316-94623-7
Schlagwörter: Sozialisation GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Soziolinguistik GND link to dataset open/close  GND search link open/close 

 Computerdatei
SFX (Services, Fernleihe und weitere eXtras)

Bestand im BVB:
Bestand im KOBV:
Volltext-Links:
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Bayerische Staatsbibliothek München
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Augsburg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt - Zentralbibliothek und Teilbibliotheken in Eichstätt
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek der Freien Universität Berlin
  • Volltext

Fach:
  • Sprachwissenschaft
  • Soziologie


Letzte Änderung: 14.01.2022
Titel:Language socialization in classrooms
Untertitel:culture, interaction, and language development
URL:https://doi.org/10.1017/9781316946237
URL Erlt Interna:Verlag
URL Erlt Info:URL des Erstveröffentlichers
Erläuterung :Volltext
Von:edited by Matthew J. Burdelski, Kathryn M. Howard
ISBN:978-1-316-94623-7
Preis/Einband:Online
Erscheinungsort:Cambridge, United Kingdom
Verlag:Cambridge University Press
Erscheinungsjahr:2020
DOI:10.1017/9781316946237
Umfang:1 Online-Ressource (xv, 274 Seiten)
Details:Illustrationen
Abstract:Classrooms are dynamic spaces of teaching and learning, where language and culture are intertwined in remarkable ways. The theory of language socialization explores how sociocultural practices in classrooms help to shape language learning and development. This collection is the first of its kind to bring together research on this fascinating concept. It presents ten case studies, based on linguistic and ethnographic research conducted in classrooms located within communities in North America, Europe and India, spanning learners from preschool, to primary and secondary school, to university. Following an introduction that discusses the theory and core concepts of language socialization, the volume is divided into three central themes: socializing values, dispositions, and stances; socializing identities; and language socialization and ideology. Both new and more experienced researchers will appreciate its new insights into how language socialization is carried out across the globe
Sprache:eng
RVK-Notation:ES 110
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe, Hardcover
_ISBN:978-1-107-18783-2
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe, Paperback
_ISBN:978-1-316-63835-4
Angaben zum Inhalt/Datenträger :Aufsatzsammlung
Thema (Schlagwort):Sozialisation; Soziolinguistik
Weitere Schlagwörter :Language and education; Case studies; Socialization; Case studies; Language and culture; Case studies; Language and languages; Study and teaching; Social aspects; Case studies; Classroom environment; Case studies; Sociolinguistics

MARC-Felder:
LEADER00000nmm a2200000 c 4500
001BV046635492
003DE-604
00520220114
007cr|uuu---uuuuu
008200320s2020       |||| o||u| ||||||eng d
020 |a 9781316946237 |c Online |9 978-1-316-94623-7 
0247 |a 10.1017/9781316946237 |2 doi 
035 |a (ZDB-20-CBO)CR9781316946237 
035 |a (OCoLC)1146055677 
035 |a (DE-599)BVBBV046635492 
040 |a DE-604 |b ger |e rda 
0410 |a eng 
049 |a DE-12 |a DE-473 |a DE-188 |a DE-824 
0820 |a 306.44 
084 |a ES 110 |0 (DE-625)27792: |2 rvk 
24510|a Language socialization in classrooms |b culture, interaction, and language development |c edited by Matthew J. Burdelski, Kathryn M. Howard 
24613|a Language socialisation in classrooms 
264 1|a Cambridge, United Kingdom |b Cambridge University Press |c 2020 
300 |a 1 Online-Ressource (xv, 274 Seiten) |b Illustrationen 
336 |b txt |2 rdacontent 
337 |b c |2 rdamedia 
338 |b cr |2 rdacarrier 
5203 |a Classrooms are dynamic spaces of teaching and learning, where language and culture are intertwined in remarkable ways. The theory of language socialization explores how sociocultural practices in classrooms help to shape language learning and development. This collection is the first of its kind to bring together research on this fascinating concept. It presents ten case studies, based on linguistic and ethnographic research conducted in classrooms located within communities in North America, Europe and India, spanning learners from preschool, to primary and secondary school, to university. Following an introduction that discusses the theory and core concepts of language socialization, the volume is divided into three central themes: socializing values, dispositions, and stances; socializing identities; and language socialization and ideology. Both new and more experienced researchers will appreciate its new insights into how language socialization is carried out across the globe 
650 4|a Language and education |v Case studies 
650 4|a Socialization |v Case studies 
650 4|a Language and culture |v Case studies 
650 4|a Language and languages |x Study and teaching |x Social aspects |v Case studies 
650 4|a Classroom environment |v Case studies 
650 4|a Sociolinguistics 
65007|a Soziolinguistik |0 (DE-588)4077623-2 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Sozialisation |0 (DE-588)4055783-2 |2 gnd |9 rswk-swf 
655 7|0 (DE-588)4143413-4 |a Aufsatzsammlung |2 gnd-content 
68900|a Sozialisation |0 (DE-588)4055783-2 |D s 
68901|a Soziolinguistik |0 (DE-588)4077623-2 |D s 
6890 |5 DE-604 
7001 |a Burdelski, Matthew J. |d 1967- |0 (DE-588)1206761350 |4 edt 
7001 |a Howard, Kathryn M. |d 1966- |0 (DE-588)1206761660 |4 edt 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Hardcover |z 978-1-107-18783-2 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Paperback |z 978-1-316-63835-4 
85640|u https://doi.org/10.1017/9781316946237 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext 
912 |a ZDB-20-CBO |a ZDB-20-CLL 
966e |u https://doi.org/10.1017/9781316946237 |l DE-12 |p ZDB-20-CBO |q BSB_PDA_CBO |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1017/9781316946237 |l DE-188 |p ZDB-20-CLL |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1017/9781316946237 |l DE-384 |p ZDB-20-CBO |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1017/9781316946237 |l DE-473 |p ZDB-20-CBO |q UBG_PDA_CBO |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1017/9781316946237 |l DE-824 |p ZDB-20-CLL |x Verlag |3 Volltext 
999 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032046962