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Culture-on-demand; communication in a crisis world

B3Kat (1/1)


Culture-on-demand

communication in a crisis world
Verfasser: Lull, James
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Fach:
  • Allgemeines
  • Soziologie


Letzte Änderung: 22.02.2016
Titel:Culture-on-demand
Untertitel:communication in a crisis world
URL:https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9780470696545
URL Erlt Interna:Verlag
URL Erlt Info:URL des Erstveröffentlichers
Erläuterung :Volltext
Von:James Lull
ISBN:0-470-69579-X
Preis/Einband:electronic bk.
ISBN:0-470-69654-0
ISBN:1-4051-6065-9
Preis/Einband:Paper
ISBN:1-4051-8139-7
Preis/Einband:electronic bk.
ISBN:978-0-470-69579-1
Preis/Einband:electronic bk.
ISBN:978-0-470-69654-5
ISBN:978-1-4051-6065-0
Preis/Einband:pbk.alk. paper
ISBN:978-1-4051-8139-6
Preis/Einband:electronic bk.
Erscheinungsort:Malden, MA
Verlag:Blackwell Pub.
Erscheinungsjahr:2007
DOI:10.1002/9780470696545
Umfang:1 Online-Ressource (xxiv, 222 pages)
Fußnote :Includes bibliographical references (pages 207-218) and index
Fußnote :Film, video, music, TV, the internet - these are now the global channels for experiencing cultural activity on-demand. At the same time, intense cultural conflicts have thrown the world into chaos. Religious fundamentalism, nationalism, militarism, and globalization continue to provoke widespread violence and unrest. This highly original, thought-provoking book - written by a pioneer of communication studies - is the first to analyze the post 9/11 world in terms of global media and popular culture. From an evolutionary perspective, Lull argues that we need to harness the influence of information and personal communications technologies, mass media, and the culture industries to understand where our precarious world is headed and how we will get there
Sprache:eng
RVK-Notation:AP 14000
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druckausgabe
_ISBN:1-4051-6064-0
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druckausgabe
_ISBN:978-1-4051-6064-3
Thema (Schlagwort):Kommunikation; Kultur; Globalisierung; Kommunikation; Neue Medien; Alltagskultur; Internationale Kommunikation; Kulturkonflikt; Globalisierung
Weitere Schlagwörter :Communicatie; Massamedia; Culturele aspecten; Conflictmanagement; Communication et culture; Communication internationale; Mondialisation; Globalisierung; Kommunikation; Kultur; Medien; Communication and culture; Communication, International; Globalization

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500 |a Film, video, music, TV, the internet - these are now the global channels for experiencing cultural activity on-demand. At the same time, intense cultural conflicts have thrown the world into chaos. Religious fundamentalism, nationalism, militarism, and globalization continue to provoke widespread violence and unrest. This highly original, thought-provoking book - written by a pioneer of communication studies - is the first to analyze the post 9/11 world in terms of global media and popular culture. From an evolutionary perspective, Lull argues that we need to harness the influence of information and personal communications technologies, mass media, and the culture industries to understand where our precarious world is headed and how we will get there 
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