bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 883464357
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
883464357     Zitierlink
SWB-ID: 
9883464355                        
Titel: 
Cultures of inquiry : from epistemology to discourse in sociohistorical research / John R. Hall
Autorin/Autor: 
Hall, John R. [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Cambridge : Cambridge University Press, 1999
Umfang: 
1 Online-Ressource (xii, 316 pages) : digital, PDF file(s)
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)
Bibliogr. Zusammenhang: 
Print version
ISBN: 
978-0-511-48937-2 ( : ebook)
978-0-521-64220-0 (ISBN der Printausgabe); 978-0-521-65988-8 (ISBN der parallelen Ausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 704508913     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1017/CBO9780511489372


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Cultures of Inquiry provides an overview of research methodologies in social science, historical and cultural studies. Facing Kant's proposition that pure reason cannot contain social inquiry, John R. Hall uses a method of hermeneutic deconstruction to produce a 'critique of impure reason', thereby charting a 'third path' to knowledge. Inquiries conventionally allocated to science or interpretation, modern or postmodern, he argues, depend upon interconnected methodologies that transcend present-day disciplinary and interdisciplinary boundaries. He identifies four formative discourses and eight methodological practices of inquiry, and explores new possibilities for translation between different types of knowledge. Cultures of Inquiry neither exoticizes academic subcultures nor essentializes Culture as the spirit of academe. Instead, it addresses workaday issues of research via a sociology of knowledge that speaks to controversies concerning how inquiry is and ought to be practiced under conditions of epistemological disjuncture


Mehr zum Titel: 
 
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1