bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 833944010
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
833944010     Zitierlink
SWB-ID: 
9833944019                        
Titel: 
Integrating Mindfulness into Anti-Oppression Pedagogy : Social Justice in Higher Education
Autorin/Autor: 
Erschienen: 
Hoboken : Taylor and Francis, 2015
Umfang: 
Online-Ressource (199 p)
Sprache(n): 
Englisch
Angaben zum Inhalt: 
Cover; Title; Copyright; Dedication; CONTENTS; Preface; Acknowledgements; Permissions; 1 Mindful Anti-Oppression Pedagogy; 2 Bringing the Body Back In; 3 Recognizing and Unlearning Internalized Oppression; 4 Dismantling Privilege with Mindful Listening; 5 Reframing Student Resistance as Mindful Dissonance ; 6 Critiques and Challenges of Mindful Anti-Oppression Pedagogy; 7 Building Empowered, Compassionate Communities; Index
Anmerkung: 
Description based upon print version of record
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-1-138-85455-0
978-1-138-85455-0 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1020553036     see Worldcat


Sekundärausgabe
ISBN: 
978-1-317-52078-8 ( : 211.36 (NL))
Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Drawing from mindfulness education and social justice teaching, this book explores an anti-oppressive pedagogy for university and college classrooms. Authentic classroom discussions about oppression and diversity can be difficult; a mindful approach allows students to explore their experiences with compassion and to engage in critical inquiry to confront their deeply held beliefs and value systems. This engaging book is full of practical tips for deepening learning, addressing challenging situations, and providing mindfulness practices in anti-oppression classrooms. Integrating Mindfulness int


Mehr zum Titel: 
 
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1