bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 833103806
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
833103806     Zitierlink
SWB-ID: 
9833103804                        
Titel: 
Autorin/Autor: 
Erschienen: 
Hoboken : Taylor and Francis, 2015
Umfang: 
Online-Ressource (210 p)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Angaben zum Inhalt: 
Cover; Title; Copyright; Dedication; CONTENTS; Foreword: Looking Forward by Looking Back; Preface; Personal Acknowledgments; Project Acknowledgments; 1 Literacy, Pedagogy and Place; 2 Critical and Inclusive Literacies: Pedagogies of Belonging; 3 Assembling Academic Literacies Through Learning About Place; 4 Literacy Learning as Collective and Spatial Practice; 5 Reimagining School Literacy: What If . . .?; Index
Anmerkung: 
Description based upon print version of record
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-1-138-82979-4
978-1-138-82979-4 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1020552359     see Worldcat


Sekundärausgabe
ISBN: 
978-1-317-56462-1 ( : 211.36 (NL))
Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
How can teachers ensure a pedagogy of possibility underpinned by social justice, and what has literacy got to do with this? This book explores the positive synergies between critical literacy and place-conscious pedagogy. Through rich classroom research it introduces and demonstrates how a synthesis of insights from theories of space and place and literacy studies can underpin the design and enactment of culturally inclusive curriculum for diverse student communities, and illustrates how making place and space the objects of study provide productive resources for teachers to design enabling pe
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1