Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Book Cover; Title; Copyright; Contents; Series Foreword: Monographs in Parenting; Socioeconomic Status, Parenting, and Child Development: An Introduction; I SES: Measurement and Ecology; 1 A Decade of Measuring SES: What It Tells Us and Where to go From Here; 2 Socioeconomic Status, Parenting, and Child Development: The Hollingshead Four-Factor Index of Social Status and the Socioeconomic Index of Occupations; 3 Off With Hollingshead: Socioeconomic Resources, Parenting, and Child Development; 4 Socioeconomic Resources, Parenting, and Child Development Among Immigrant Families
5 Methodological Issues in Studies of SES, Parenting, and Child DevelopmentII SES: Parenting and Child Development; 6 Causes and Consequences of SES-Related Differences in Parent-to-Child Speech; 7 Age and Ethnic Variations in Family Process Mediators of SES; 8 Socioeconomic Status in Children's Development and Family Environment: Infancy Through Adolescence; 9 Moving on Up: Neighborhood Effects on Children and Families; 10 What Are SES Effects Effects of?: A Developmental Systems Perspective; About the Authors; Author Index; Subject Index
Socioeconomic Status, Parenting, and Child Development presents cutting-edge thinking and research on linkages among socioeconomic status, parenting, and child development. The contributors represent an array of different disciplines, and approach the issues from a variety of perspectives. Accordingly, their ""take"" on how SES matters in the lives of children varies. This volume is divided into two parts. Part I concerns the constructs and measurement of SES and Part II discusses the functions and effects of SES. Each part presents four substantive chapters on the topic followed by an interp