bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 778324648
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
778324648     Zitierlink
SWB-ID: 
9778324646                        
Titel: 
Cyberkids : Youth Identities and Communities in an On-line World
Autorin/Autor: 
Beteiligt: 
Erschienen: 
Hoboken : Taylor and Francis, 2014
Umfang: 
Online-Ressource (191 p)
Sprache(n): 
Englisch
Angaben zum Inhalt: 
Cover; Cyberkids; Title Page; Copyright Page; Table of Contents; List of figures; Acknowledgements; 1 Cyberworlds: children in the Information Age; 2 The digital divide? Children, ICT and social exclusion; 3 Peer pressure: ICT in the classroom; 4 On-line dangers: questions of competence and risk; 5 Life around the screen: the place of ICT in the 'family' home; 6 Cybergeographies: children's on-line worlds; 7 Bringing children and technology together; Notes; References; Index
Anmerkung: 
Description based upon print version of record
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-0-415-23058-2
978-0-415-23058-2 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
ISBN: 
978-1-136-36173-9 ( : 250.22 (NL))
Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
As Tony Blair has said, ""Technology has revolutionised the way we work and is now set to transform education. Children cannot be effective in tomorrow's world if they are trained in yesterday's skills.""Cyberkids draws together research in the sociology of childhood and social studies of technology to explore children's experiences in the Information Age. The book addresses key policy debates about social inclusion and exclusion, children's identities and friendships in on-line and off-line worlds and their relationships with families and teachers. It counters contemporary moral panics about


Mehr zum Titel: 
 
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1