Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 775359556
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Körperschaft/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht : Springer Netherlands [1999.] ; Dordrecht : Imprint: Springer [1999.], 1999
Umfang: 
Online-Ressource (p. [245]-376)
ISBN: 
978-94-011-4257-1
Weitere Ausgaben: 978-0-7923-6141-1 (Druckausgabe)
Identifier: 
Mehr zum Titel: 
Editorial IntroductionEnfants autochtones et apprentissage: la corporalité comme langage en Amérique du Sud tropicale -- Other Ways to Wisdom: Learning Through the Senses Across Cultures -- Education traditionnelle au Bénin, la place du sacré dans les rites initiatiques -- Community as Classroom: Dilemmas of Valuing African Indigenous Literacy in Education -- Mayan Education in Guatemala: A Pedagogical Model and Its Political Context -- Islamic Versus Western Conceptions of Education: Reflections on Egypt -- New Caledonia: Coutume and Culture in Education/Pierre Clanché -- Learning Through the Soul: Concepts Relating to Learning and Knowledge in the Mayan Cultures of Mexico -- Book Reviews.
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: LC189-214.53
Dewey Dezimal-Klassifikation: 306.43;
Book Industry Communication: JN
Book Industry Communication: JHB
bisacsh: EDU040000
Inhalt: 
This volume, edited by Linda King, brings together contributions on indigenous knowledge, the cultural context of learning and the interplay between so-called `traditional' and `modern' forms of education. Various different communities and cultures are examined, ranging from Egypt to Benin, and from central Brazil to New Caledonia. The contributions bear witness to the extraordinary diversity and richness of educational approaches found in these communities. At the same time, the approach of this volume is to emphasize not so much the exotic nature of otherness and difference, but rather the sense of common humanity which all cultures share with one another and which can lead us to appreciate the universal joy of learning
 
Gesamttitel: 
Mehr zum Titel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1