bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 772923302
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
772923302     Zitierlink
SWB-ID: 
9772923300                        
Titel: 
Governing Higher Education: National Perspectives on Institutional Governance / edited by Alberto Amaral, Glen A. Jones, Berit Karseth
Autorin/Autor: 
Amaral, Alberto [editor.]
Beteiligt: 
Jones, Glen A. [editor.] ; Karseth, Berit [editor.]
Erschienen: 
Dordrecht ; s.l. : Springer Netherlands ; Imprint: Springer, 2002
Umfang: 
Online-Ressource (XXXI, 299 p) : online resource
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-94-015-9946-7
978-90-481-6200-0 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-94-015-9946-7


Sachgebiete: 
bicssc: JNM ; bisacsh: EDU015000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
The most comprehensive international discussion of higher education governance ever published, this volume presents a critical analysis of governance issues and reforms in nine countries, including Australia, Belgium, Canada, France, The Netherlands, Norway, Portugal, the United Kingdom, and the United States. The authors share a common view that higher education governance has become an important issue as systems and institutions struggle to deal with new external and internal demands, but each chapter presents a unique perspective in the analysis of national systems and recent reforms. The book draws together many of the leading international scholars in higher education to explore different theoretical perspectives and present new empirical evidence on system and institutional governance issues. In the concluding chapter, the common things emerging from these national perspectives are presented and analysed, and an agenda for future research is discussed
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1