Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 751294020
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht : Springer, 1995
Umfang: 
Online-Ressource (XIV, 322 p) : digital
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789048145751
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9780792335658
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789401584111
ISBN: 
978-94-015-8410-4
Weitere Ausgaben: 978-90-481-4575-1 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: BD95-131
Dewey Dezimal-Klassifikation: 110;
Book Industry Communication: HPJ
bisacsh: PHI013000
Inhalt: 
Many, perhaps most textbooks of quantum mechanics present a Copenhagen, single system angle; fewer present the subject matter as an instrument for treating ensembles, but the two methods have been silently coexisting since the mid-Thirties. This lingering dichotomy of purpose for a major physical discipline has much shrouded further insights into the foundations of quantum theory. Quantum Reprogramming resolves this long-standing dichotomy by examining the mutual relation between single systems and ensembles, assigning each its own tools for treating the subject at hand: i.e., Schrödinger-Dirac methods for ensembles versus period integrals for single systems. A unified treatment of integer and fractional quantum Hall effects and a finite description of the electron's anomalies are mentioned as measures of justification for the chosen procedure of resolving an old-time dichotomy. The methods of presentation are, in part, elementary, with repetitive references needed to delineate differences with respect to standard methods. The parts on period integrals are developed with a perspective on elementary methods in physics, thus leading up to some standard results of de Rham theory and algebraic topology. Audience: Students of physics, mathematics, philosophers as well as outsiders with a general interest in the conceptual development of physics will find useful reading in these pages, which will stimulate further inquiry and study
 
Gesamttitel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1