Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 751287261
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht : Springer, 2002
Umfang: 
Online-Ressource (IX, 175 p) : digital
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789048159932
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9781402005657
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789401700788
ISBN: 
978-94-017-0077-1
Weitere Ausgaben: 978-90-481-5993-2 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: D1-DX301
Dewey Dezimal-Klassifikation: 900; ; 510.9;
Book Industry Communication: PBX
bisacsh: MAT015000
Inhalt: 
In the early modern period, a crucial transformation occurred in the classical conception of number and magnitude. Traditionally, numbers were merely collections of discrete units that measured some multiple. Magnitude, on the other hand, was usually described as being continuous, or being divisible into parts that are infinitely divisible. This traditional idea of discrete number versus continuous magnitude was challenged in the early modern period in several ways. This detailed study explores how the development of algebraic symbolism, logarithms, and the growing practical demands for an expanded number concept all contributed to a broadening of the number concept in early modern England. An interest in solving practical problems was not, in itself, enough to cause a generalisation of the number concept. It was the combined impact of novel practical applications together with the concomitant development of such mathematical advances as algebraic notation and logarithms that produced a broadened number concept
 
Gesamttitel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1