Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 749320303
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht : Springer, 1999
Umfang: 
Online-Ressource (XXVI, 176 p) : digital
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789048153220
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9780792359746
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789401731829
ISBN: 
978-94-017-3181-2
Weitere Ausgaben: 978-90-481-5322-0 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: P101-120
Dewey Dezimal-Klassifikation: 410.1; ; 149.94;
Book Industry Communication: CFA
bisacsh: PHI021000
Inhalt: 
One of the most basic themes in the philosophy of language is referential uptake, viz., the question of what counts as properly `understanding' a referring act in communication. In this inquiry, the particular line pursued goes back to Strawson's work on re-identification, but the immediate influence is that of Gareth Evans. It is argued that traditional and recent proposals fail to account for success in referential communication. A novel account is developed, resembling Evans' account in combining an external success condition with a Fregean one. But, in contrast to Evans, greater emphasis is placed on the action-enabling side of communication. Further topics discussed include the role of mental states in accounting for communication, the impact of re-identification on the understanding of referring acts, and Donnellan's referential/attributive distinction. Readership: Philosophers, cognitive scientists and semanticists
 
Gesamttitel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1