bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 749305967
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
749305967     Zitierlink
SWB-ID: 
9749305965                        
Titel: 
Autorin/Autor: 
Erschienen: 
Dordrecht : Springer, 2001
Umfang: 
Online-Ressource (X, 294 p) : digital
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-94-017-2010-6
978-90-481-5668-9 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-94-017-2010-6


Sachgebiete: 
bicssc: HPCF ; bisacsh: PHI016000 ; bicssc: HPCD
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
In this well-researched, comprehensive study of J.S. Mill, Professor Habibi argues that the persistent, dominant theme of Mill's life and work was his passionate belief in human improvement and progress. Several Mill scholars recognize this; however, numerous writers overlook his 'growth ethic', and this has led to misunderstandings about his value system. This study defines and establishes the importance of Mill's growth ethic and clears up misinterpretations surrounding his notions of higher and lower pleasures, positive and negative freedom, the status of children, the legitimacy of authority, and support for British colonialism. Drawing from the entire corpus of Mill's writings, as well as the extensive secondary literature, Habibi has written the most focused, sustained analysis of Mill's grand, leading principle. This book will be useful to college students in philosophy and intellectual history as well as specialists in these fields
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1