bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 748932879
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
748932879     Zitierlink
SWB-ID: 
9748932877                        
Titel: 
The Changing Image of the Sciences / edited by Ida H. Stamhuis, Teun Koetsier, Cornelis Pater, Albert Helden
Autorin/Autor: 
Beteiligt: 
Erschienen: 
Dordrecht : Springer, 2002
Umfang: 
Online-Ressource (X, 226 p) : digital
Sprache(n): 
Englisch
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-94-010-0587-6
978-94-010-3937-6 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-94-010-0587-6


Sachgebiete: 
bicssc: HB ; bisacsh: HIS000000 ; bicssc: HBAH
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
The theme was chosen because of the great concern with the worldwide decreasing interest in the natural sciences. The image of these sciences as dull, uninspiring, masculine, environmentally unfriendly and very technical was mentioned as an important reason. Historical context would help in the discussions around these recent perceptions. Many intriguing questions are discussed. How is the changing image of the distinct sciences experienced by the general public, by the scientists themselves, or in disciplines in which natural sciences are applied? How can it be connected to the phenomenon of the low number of women in science? The book is useful to a broad spectrum of readers, from our colleagues in universities to the general public. It can very well be used as a textbook in undergraduate courses in the history of science and in science and society. In addition, the individual chapters can stand on their own and be studied in courses in the various sciences, or in philosophy
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1