Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 74498291X
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Sonst. Personen: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht : Springer, 2000
Umfang: 
Online-Ressource (VI, 514 p) : digital
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789048154326
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9780792362494
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789401732338
ISBN: 
978-94-017-3232-1
Weitere Ausgaben: 978-90-481-5432-6 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: P37-37.5 ; BF455-463
Dewey Dezimal-Klassifikation: 401.9; ; 418;
Book Industry Communication: CB
bisacsh: LAN009000
Book Industry Communication: CF
Inhalt: 
This collection of papers investigates two specific linguistic phenomena from the point of view of first- and second-language acquisition. While observations on the acquisition of scrambling or pronominal clitics can be found in the literature, up until the recent past they were sparse and often buried in other issues. This volume fills a long-existing gap in providing a collection of articles which focus on language acquisition but at the same time address the overarching syntactic issues involved (for example, the X-bar status of clitics, base-generation vs. movement accounts of scrambling). This volume contains an overview of L1 (and, in one case, L2) acquisition data from a number of different languages including Bernese, Swiss, German, Dutch, English, French, German, Italian, Spanish and Swedish, as well as from several theoretical points of view with these two clause-internal processes at its center. These language acquisition data are considered to be crucial in the validation of analyses of these specific linguistic phenomena in adult grammars. The contributions in this volume include the earliest thoughts in this vein and, for this reason, should be viewed as a starting point for discussions within theoretical linguistics and language acquisition alike
 
Gesamttitel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1