bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 739073907
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
739073907     Zitierlink
SWB-ID: 
9739073905                        
Titel: 
Autorin/Autor: 
Erschienen: 
Hoboken : Taylor and Francis, 2012
Umfang: 
Online-Ressource (386 p)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Angaben zum Inhalt: 
Cover; Title; Copyright; Dedication; Contents; Acknowledgments; Introduction; 1 First lessons in femininity: the experience of family life; 2 Schooling, college and femininity: some experiences of middle -class girls; 3 Good wives and little mothers: educational provision for working-class girls; 4 Adolescent girlhood: autonomy versus dependence; 5 Feminist perspectives and responses; Notes; Index;
Anmerkung: 
Description based upon print version of record
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-0-415-62321-6
978-0-415-62321-6 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
ISBN: 
978-1-136-24818-4 ( : 115 (NL,TX))
Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Girls learn about "femininity" from childhood onwards, first through their relationships in the family, and later from their teachers and peers. Using sources which vary from diaries to Inspector's reports, this book studies the socialization of middle- and working-class girls in late Victorian and early-Edwardian England. It traces the ways in which schooling at all social levels at this time tended to reinforce lessons in the sexual division of labour and patterns of authority between men and women, which girls had already learned at home. Considering the social anxieties that helped to shap


Mehr zum Titel: 
 
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1