bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 625997255
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
625997255     Zitierlink
SWB-ID: 
308308360                        
Titel: 
Understanding the Social Outcomes of Learning / Organisation for Economic Co-operation and Development
Beteiligt: 
Körperschaft: 
Erschienen: 
Paris : OECD Publishing, 2007
Umfang: 
Online-Ressource (132 p.)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Franz. Ausg. u.d.T.: Comprendre l'impact social de l'éducation
Bibliogr. Zusammenhang: 
Druckausg.
ISBN: 
978-92-64-03418-1
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 611868451     see Worldcat
OCoLC: 611868451 (aus SWB)     see Worldcat ; OCoLC: 1021341733 (aus SWB)     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1787/9789264034181-en


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Schlagwortfolge: 
Schlagwörter (Thesauri): 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Education is vital for economic success, both at the national and the individual level. But education also has significant social effects. This report is OECD’s first attempt to gather and synthesise developments in measuring these social effects. The report focuses on two broad areas: health, and civic and social engagement. In general, better educated people are healthier, and take more part in civic activities. Why should this be so? This publication draws on findings from 13 OECD countries (Austria, Flemish Belgium, Canada, Japan, Luxembourg, the Netherlands, New Zealand, Norway, South Korea, Sweden, Switzerland, the United Kingdom [England and Scotland] and the United States) to provide new models and insights into these important contemporary issues.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1