Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 524986630
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht ; Berlin ; Heidelberg ; New York : Springer, 2005
Umfang: 
Online-Ressource (361 Seiten) : Illustrationen
Art des Inhalts: 
Konferenzschrift (2003, Porto$gPortugal)
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
This book contains some of the contributions made to the 2003 Conference of the Consortium of Higher Education Researchers.
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-1-4020-3411-4
1-4020-3411-3
Weitere Ausgaben: 1-4020-3402-4 (Druckausgabe), 978-1-4020-3402-2 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: LC165
Dewey Dezimal-Klassifikation: 379.1214;
Inhalt: 
This volume offers a comprehensive discussion of implementation analysis in higher education and an extensive review of relevant recent literature. Coverage analyzes the effective and specific complexities of the implementation of higher education policies in several countries, including: Australia, Austria, Finland, Italy, Mexico, the Netherlands, Norway, Portugal, Spain, South Africa, Sweden, the United Kingdom, and the United States.
Starting from the now classical book by Ladislav Cerych and Paul Sabatier (1986), the editors present a critical appreciation of that initial work and a review and critical appraisal of current empirical policy research in higher education. In the second part, a set of chapters analyses the effective and specific complexities of the implementation of higher education policies in several countries, offering a wide variety of situations both in terms of duration of implementation, legal objectives, adequacy of causal theories underlying the reforms, adequacy of financial resources and degree of commitment of the main actors of the process. Some of these chapters use alternative theoretical frameworks developed since the 1986 Cerych and Sabatier theorization to interpret the empirical results, and some national cases do not fall within the scope of Cerych and Sabatier s analysis. The national case studies are: Australia (2), Austria, Finland, Italy, Mexico, The Netherlands, Norway, Portugal, Spain, South Africa, Sweden, the UK and the USA.
 
Gesamttitel: 
Mehr zum Titel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
zugehörige Publikationen  
1 von 1