Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 514185864
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
514185864
Titel:  
Educating for peace through countering violence : strategies in curriculum and instruction / edited by Candice C. Carter, Raj Kumar Dhungana
Verantwortlich:  
Carter, Candice C. [Herausgeber] ; Dhungana, Raj Kumar [Herausgeber]
Erschienen:  
New York : Routledge, 2024
Vertrieb:  
London : Taylor & Francis Group
Umfang:  
1 Online-Ressource
Serie:  
Routledge research in international and comparative education
ISBN:
978-1-00-338346-8 ; 1-00-338346-7 ; 978-1-00-099546-6 ; 1-00-099546-1 ; 978-1-00-099543-5 ; 1-00-099543-7 ; 978-1-03-246404-6 ; 978-1-03-246825-9
 
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokuments immer auf die folgende Angabe:
DOI:  
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
"This book advances knowledge about the implementation of peace and non-violence strategies in education that counter violence. Addressing both hidden and direct violence, it examines the harm to wellbeing and learning through a unique exploration of the role of teachers and confronts the roots of violence in educational settings. Presenting and critiquing a range of pedagogical tools, case examples, and research, it examines how various methods can be used for identifying and proactively responding to conflicts such as injustice, discrimination, and prejudice, among others. Contributors present case studies from a range of global contexts and offer cutting edge research on the applications of these resources, and how they contextualize peace education. An essential read for educators, teacher educators and peace scholars, it crucially offers pathways for confronting and healing from violence in both formal and informal sites of education"--...
 

 
1 von 1