Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 510118631
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
510118631
Titel:  
The Oxford handbook of entertainment theory / edited by Peter Vorderer and Christoph Klimmt
Verantwortlich:  
Vorderer, Peter [Herausgeber] ; Klimmt, Christoph [Herausgeber]
Erschienen:  
New York : Oxford University Press, 2021
Vertrieb:  
Oxford : Oxford University Press
Umfang:  
1 Online-Ressource (904 pages).
Serie:  
Oxford handbooks online
Anmerkung:  
Also issued in print: 2021
Includes bibliographical references and index
ISBN:
978-0-19-007224-7 ; 978-0-19-007221-6
 
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokuments immer auf die folgende Angabe:
DOI:  
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
This handbook provides a strong collection of communication- and psychology-based theories and models on media entertainment, which can be used as a knowledge resource for any academic and applied purpose. Its 41 chapters offer explanations of entertainment that audiences find in any kind of 'old' and 'new' media, from classic novels to VR video games, from fictional stories to mediated sports. As becomes clear in this handbook, the history of entertainment research teaches us not to forget that even if a field is converging to a seemingly dominant perspective, paradigm, and methodology, there are more views, alternative approaches, and different yet equally illuminative ways of thinking about the field.
 

 
1 von 1