Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 490271057
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
490271057
Titel:  
Chapter 6 Double agent? : Ethical considerations in conducting ethnography as a teacher-researcher
Verantwortlich:  
Nikkanen, Hanna M. [Verfasser]
Erschienen:  
[Erscheinungsort nicht ermittelbar] : Taylor & Francis, 2019
Vertrieb:  
The Hague : OAPEN FOUNDATION
Umfang:  
1 Online-Ressource (18 p.)
Weitere Titelhinweise:  
Enthalten in: Implementing Ethics in Educational Ethnography
ISBN:
978-1-138-58025-1
 
Zugangsrechte:  
Open Access
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
This chapter will focus on the positionality of a teacher-researcher as a moral agent (Macfarlane 2009) when conducting ethnography. As Guillemin and Gillam above, I find the double role of a teacher-researcher informing all the phases of the research. Therefore, reflection is also needed, not only as the final phase of the research project, but throughout the process. I will discuss ethical considerations concerning both the students and the colleagues, moments of reflection and my solutions on how to define the topics and design the methods when conducting ethnography in my own educational community.
 

 
1 von 1