Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 480329346
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
480329346
Titel:  
The grammar of interactional language / Martina Wiltschko, ICREA, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
Verantwortlich:  
Wiltschko, Martina,i20./21. Jh. [Verfasser]
Erschienen:  
Cambridge : Cambridge University Press, 2021
Vertrieb:  
Cambridge, UK : Cambridge University Press
Umfang:  
1 Online-Ressource (xvii, 265 Seiten)
Anmerkung:  
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 28 May 2021)
ISBN:
978-1-108-69370-7 ; 978-1-108-48182-3
RVK-Notation:  
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
Soziolinguistik  Interaktion 
 
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokuments immer auf die folgende Angabe:
DOI:  
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
Traditional grammar and current theoretical approaches towards modelling grammatical knowledge ignore language in interaction: that is, words such as huh, eh, yup or yessssss. This groundbreaking book addresses this gap by providing the first in-depth overview of approaches towards interactional language across different frameworks and linguistic sub-disciplines. Based on the insights that emerge, a formal framework is developed to discover and compare language in interaction across different languages: the interactional spine hypothesis. Two case-studies are presented: confirmationals (such as eh and huh) and response markers (such as yes and no), both of which show evidence for systematic grammatical knowledge. Assuming that language in interaction is regulated by grammatical knowledge sheds new light on old questions concerning the relation between language and thought and the relation between language and communication. It is essential reading for anyone interested in the relation between language, cognition and social interaction.
 

 
1 von 1