Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 478771401
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
478771401
Titel:  
Gender Acquisition in Spanish : Effects of Language and Age / Jessica Diebowski
Verantwortlich:  
Diebowski, Jessica [Verfasser]
Erschienen:  
Berlin : De Gruyter Mouton, [2021]
Vertrieb:  
Berlin : Walter de Gruyter GmbH
Umfang:  
1 Online-Ressource (XXIV, 320 p.)
Serie:  
Studies on Language Acquisition [SOLA] ; 61
Anmerkung:  
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 21. Apr 2021)
ISBN:
978-3-11-070304-7
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
Spanisch  Fremdsprachenlernen  Genus  f Hochschulschrift  
 
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokuments immer auf die folgende Angabe:
DOI:  
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
The comparative investigation of the acquisition of gender in Spanish by early and late bilinguals of different language combinations is highly debated and crucial as the phenomenon of gender involves grammatical features that differ in all three languages under investigation. Against this background, both early and late bilinguals face an arduous learning task which differs in complexity. Couched within a generative framework, the empirical study focuses on 257 participants with different levels of proficiency in Spanish ranging from low to advanced, and through a series of tests aims to discover which extra-linguistic and intra-linguistic factors act as triggers for non-native outcomes in adult heritage speakers and L2 learners. The observed morphological variability is argued not to stem from a representational (i.e. syntactic) deficit, but rather from a mapping problem in L2 learners and heritage speakers. Successful attainment in terms of gender is possible but dependent on the interplay between various extralinguistic and linguistic factors.
 
Hinweise zum Inhalt:  
 
 

 
1 von 1