Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 473580225
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
473580225
Titel:  
What's the Use? : On the Uses of Use / Sara Ahmed
Verantwortlich:  
Ahmed, Sara,i1969- [Verfasser]
Erschienen:  
Durham : Duke University Press, [2019]
Vertrieb:  
Berlin : Walter de Gruyter GmbH
Umfang:  
1 Online-Ressource (296 p.) : 52 illustrations
Anmerkung:  
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Sep 2020)
ISBN:
978-1-4780-0721-0
RVK-Notation:  
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
Geschlechterforschung  Utilitarismus  Nutzen  Philosophie  Nutzung  Universität 
 
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokuments immer auf die folgende Angabe:
DOI:  
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
In What’s the Use? Sara Ahmed continues the work she began in The Promise of Happiness and Willful Subjects by taking up a single word—in this case, use—and following it around. She shows how use became associated with life and strength in nineteenth-century biological and social thought and considers how utilitarianism offered a set of educational techniques for shaping individuals by directing them toward useful ends. Ahmed also explores how spaces become restricted to some uses and users, with specific reference to universities. She notes, however, the potential for queer use: how things can be used in ways that were not intended or by those for whom they were not intended. Ahmed posits queer use as a way of reanimating the project of diversity work as the ordinary and painstaking task of opening up institutions to those who have historically been excluded.
 
Hinweise zum Inhalt:  
 
 

 
1 von 1