Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 470952210
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
470952210
Titel:  
Learning to make a difference : value creation in social learning spaces / Etienne Wenger-Trayner, University of Brighton, Beverly Wenger-Trayner, Independent researcher and consultant
Verantwortlich:  
Wenger-Trayner, Étienne,i1952- [Verfasser] ; Wenger-Trayner, Beverly,i1959- [Verfasser]
Erschienen:  
Cambridge : Cambridge University Press, 2020
Vertrieb:  
Cambridge, UK : Cambridge University Press
Umfang:  
1 Online-Ressource
Weitere Titelhinweise:  
Erscheint auch als Druck-Ausgabe: ISBN 978-1-108-49716-9
ISBN:
978-1-108-67743-1 ; 978-1-108-49716-9 ; 978-1-108-73953-5
 
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokuments immer auf die folgende Angabe:
DOI:  
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
Today, more people want to know how to make a meaningful difference to what they care about. But for that, traditional approaches to learning often fall short. In this book, we offer a theoretical and practical way forward. We introduce the concept of social learning spaces for developing both new capabilities and a sense of agency. We provide a rich framework for focusing on the value of social learning spaces: how to generate this value, monitor it, and learn iteratively through the process. The book is a useful extension and refinement of 'communities of practice' for those familiar with the theory. For those who are not, the chapters will lay out a new way to approach learning. This volume is written to serve the needs of readers across fields, including researchers, educators, and leaders in business, government, healthcare, and international development.
 

 
1 von 1