Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 418365059
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
418365059
Titel:  
Communicating social support / Daena J. Goldsmith
Verantwortlich:  
Goldsmith, Daena J.,i1964- [Verfasser]
Erschienen:  
Cambridge : Cambridge University Press, 2004
Vertrieb:  
Cambridge, UK : Cambridge University Press
Umfang:  
1 Online-Ressource (x, 207 pages)
Serie:  
Advances in personal relationships
Anmerkung:  
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)
ISBN:
978-0-511-60698-4 ; 978-0-521-82590-0 ; 978-0-521-06686-0
RVK-Notation:  
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
Stress  Interpersonale Kommunikation  Psychologie 
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
When stresses and hassles challenge our abilities to cope, we frequently turn to family, friends, and partners for help. Yet social support from close relational partners does not uniformly benefit recipients or their relationships. By probing the communication processes that link enactments of social support to participants' reactions, this book provides new explanations for when and how receiving social support will be evaluated as helpful and relationally satisfying. The author's research addresses a variety of types of relationships and stresses, including young adult friends and romantic partners coping with the stresses of university life; adult friends, family and spouses responding to everyday hassles' and married couples coping with chronic health conditions. This innovative program of research combines qualitative and quantitative methods to develop a distinctive communication-based framework for understanding why the content, form, style, and sequence of talk matter for our evaluations of the help we receive from others.
 

 
1 von 1