Suchen
|
Suchergebnis
|
Erweiterte Suche
|
Merken
|
Benutzerdaten
|
Mail-Auskunft
|
Hilfe
|
Datenschutzerklärung
|
Impressum
© 1998-2024 OCLC PICA
suchen [oder]
suchen [und]
eingrenzen
erweitern
ausgenommen
Index blättern
Alles ohne Inhaltsverzeichnisse (ALL)
Titel (Stichwörter) (TIT)
Vollständiger Titel (TIS)
Inhaltsverzeichnisse, Abstracts (TXT)
Personen (Nachname, Vorname) (PRS)
Gefeierte Personen (Nachname, Vorname) (PEF)
Schlagwörter (wortweise) (SW)
Schlagwörter (Wort für Wort) (SP)
RVK-Notation (RVP)
Teil von mehrbändigem Werk / Serie (wortweise) (TGW)
Teil von mehrbändigem Werk / Serie (Wort für Wort) (TGS)
Körperschaften + Konferenzen (wortweise) (KOR)
Körperschaften + Konferenzen (Wort für Wort) (KOS)
Verlagsort (ORT)
Verlag (VRL)
Nummern (z.B. ISBN, ISSN) (NUM)
Dissertationen/Hochschulschriften (HSS)
Fachnotation Online-Zeitschriften (SGZ)
Provenienzen/Exemplarspezifika (PRV)
PICA-Produktionsnummer (PPN)
Unscharfe Suche
Kurzliste
Titeldaten
Bestandsinfo
Suchgeschichte
Speichern/Drucken
Nichts gefunden?
Treffer eingrenzen
Abmelden
1 von 1
Ihre Aktion
suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN))
397697252
Felder
EndNote-Format
RIS-Format
BibTex-Format
MARC21-Format
PPN:
397697252
Titel:
The Future of Childhood
Verantwortlich:
Prout, Alan
[Verfasser]
Ausgabe:
1st ed.
Erschienen:
Abingdon, Oxon : Taylor and Francis, 2004
Vertrieb:
Ann Arbor, Michigan : ProQuest
Umfang:
1 Online-Ressource (178 pages)
Anmerkung:
Description based on publisher supplied metadata and other sources
ISBN:
978-0-203-32311-3 ; 978-0-415-25674-2
:
Sozialer Wandel
Kind
Abstract:
In this ground-breaking book, Alan Prout discusses the place of children and childhood in modern society. He critically examines 'the new social studies of childhood', reconsidering some of its key assumptions and positions and arguing that childhood is heterogeneous and complex. The study of childhood requires a broad set of intellectual resources and an interdisciplinary approach. Chapters include: the changing social and cultural character of contemporary childhood and the weakening boundary between adulthood and childhood a look back at the emergence of childhood studies in the nineteenth and twentieth centuries the nature/culture dichotomy the role of material artefacts and technologies in the construction of contemporary childhood. This book is essential reading for students and academics in the field of childhood studies, sociology and education.
1 von 1