Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 36841888X
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
36841888X
Titel:  
Performing indigeneity [Elektronische Ressource] : global histories and contemporary experiences / edited by Laura R. Graham, H. Glenn Penny
Verantwortlich:  
Körperschaft:  
Erschienen:  
Lincoln : University of Nebraska Press, 2014
ISBN:
978-0-8032-7195-1 ; 978-0-8032-5686-6
RVK-Notation:  
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
f Aufsatzsammlung  Indigenes Volk  Ethnische Identität  Öffentlichkeit  Geschichte 
 
Vorliegende Ausgabe:  
Online-Ausg.:
Umfang:  
Online-Ressource
Serie:  
UPCC book collections on Project MUSE
ISBN:  
978-0-8032-7415-0 ; 0-8032-7415-7
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
Abstract:  
"This engaging collection of essays discusses the complexities of "being" indigenous in public spaces. Laura R. Graham and H. Glenn Penny bring together a set of highly recognized junior and senior scholars, including indigenous scholars, from a variety of fields to provoke critical thinking about the many ways in which individuals and social groups construct and display unique identities around the world. The case studies in Performing Indigeneity underscore the social, historical, and immediate contextual factors at play when indigenous people make decisions about when, how, why, and who can "be" indigenous in public spaces. Performing Indigeneity invites readers to consider how groups and individuals think about performance and display and focuses attention on the ways that public spheres, both indigenous and nonindigenous ones, have received these performances. The essays demonstrate that performance and display are essential to the creation and persistence of indigeneity, while also presenting the conundrum that in many cases "indigeneity" excludes some of the voices or identities that the category purports to represent. "--...
 

 
1 von 1