bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1885370784
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1885370784     Zitierlink
Titel: 
Translation and Own-Language Use in Language Teaching : The Quest for Optimal Practice / by Eva Skopečková
Autorin/Autor: 
Skopečková, Eva [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2024.
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing [2024.] ; Cham : Imprint: Palgrave Macmillan [2024.], 2024
Umfang: 
1 Online-Ressource(XVII, 274 p. 36 illus.)
Sprache(n): 
Englisch
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-031-54541-2
978-3-031-54540-5 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-54542-9 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-54543-6 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-54541-2


Sachgebiete: 
bicssc: CJ ; bisacsh: EDU029080
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
1. Introduction: Translation and Own-Language Use in Language Teaching - The Quest for Optimal Practice -- 2. Translation and Own-language Use in Language Teaching – The Origins of the Monolingual Conquest -- 3. Translation and Own-language Use in Language Teaching – Key Arguments and Challenges -- 4. Translation and Own-language Use in Language Teaching – The Theoretical Framework and the OTP in ELT Model -- 5.Translation and Own-Language Use in Teacher Education – the Project -- 6. Conclusion. .

This book reconsiders the role of translation and own-language use in the EFL (English as a Foreign Language) classroom. It shows prospective teachers how to use the learners’ own language and translation optimally. The author surveys current research about the EFL classroom and presents both a theoretical framework and a didactic model for using translation and learners’ mother tongues. This is done through an action research project, assessing the proposed didactic model for optimal translation practice in English Language teaching (OTP in ELT) through its integration into teacher education. The book will be of interest to students and researchers in the areas of Translation Studies and Applied Linguistics (particularly EFL, ESL, TEFL and TESOL), as well as educators and designers of pre-service training programmes for language teachers. Eva Skopečková is an Assistant Professor at the University of West Bohemia, Czech Republic. .
large
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1