bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1881585387
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1881585387     Zitierlink
Titel: 
Autorin/Autor: 
Kiwan, Dina [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Cambridge : Cambridge University Press, 2024
Umfang: 
1 online resource (xiv, 197 pages) : digital, PDF file(s).
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 15 Jan 2024)
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-108-78062-9 (ebook); 978-1-108-49028-3 (hardback); 978-1-108-74836-0 (paperback)
978-1-108-49028-3 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1423293024     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1017/9781108780629


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Public debates on academic freedom have become increasingly contentious, and understandings of what it is and its purposes are contested within the academy, policymakers and the general public. Drawing on rich empirical interview data, this book critically examines the understudied relationship between academic freedom and its role in knowledge production across four country contexts - Lebanon, the UAE, the UK and the US - through the lived experiences of academics conducting 'controversial' research. It provides an empirically-informed transnational theory of academic freedom, contesting the predominantly national constructions of academic freedom and knowledge production and the methodological nationalism of the field. It is essential reading for academics and students of the sociology of education, as well as anyone interested in this topic of global public concern. This title is part of the Flip it Open Programme and may also be available Open Access. Check our website Cambridge Core for details.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1