bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1876403179
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1876403179     Zitierlink
Titel: 
Autorin/Autor: 
Sindoni, Maria Grazia [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Cambridge : Cambridge University Press, 2023
Umfang: 
1 online resource (94 pages) : digital, PDF file(s).
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 01 Dec 2023)
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-009-28694-7 (ebook); 978-1-009-45416-2 (hardback); 978-1-009-28692-3 (paperback)
978-1-009-45416-2 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1414977964     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1017/9781009286947


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
This Element presents and critically discusses video-mediated communication by combining theories and empirical methods of multimodal studies and translanguaging. Since Covid-19 gained momentum, video-based interactions have become more and more ingrained in private and public lives and to the point of being fully incorporated in a wide range of community practices in personal, work and educational environments. The meaning making of video communication results from the complex, situationally based and culturally influenced and interlaced components of different semiotic resources and practices. These include the use of speech, writing, translingual practices, gaze behaviour, proxemics and kinesics patterns, as well as forms of embodied interaction. The Element aims at unpacking these resources and at interpreting how they make meanings to improve and encourage active and responsible participation in the current digital scenarios.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1