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K10plusPPN: 
1871572320     Zitierlink
Titel: 
AI in Museums : reflections, perspectives and applications / Sonja Thiel, Johannes C. Bernhardt (eds.)
Beteiligt: 
Thiel, Sonja, 1985- [Herausgeberin/-geber] info info ; Bernhardt, Johannes Christian, ca. 20./21. Jh. [Herausgeberin/-geber] info info
Körperschaft: 
Erschienen: 
Bielefeld : transcript, 2024
Umfang: 
1 Online-Ressource (318 Seiten)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: AI in Museums (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-8394-6710-7
978-3-8376-6710-3 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Elektronische Ressource: Zugang beim Produzenten (Lizenzangabe: Kostenfrei zugänglich ohne Registrierung)
Elektronische Ressource: Zugang über Resolving-System (Lizenzangabe: Kostenfrei zugänglich ohne Registrierung)
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/9783839467107
Rechteinformation und Access Status: CC BY 4.0 | Open Access


Art und Inhalt: 
RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
bisacsh: ART059000
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Artificial intelligence is becoming an increasingly important topic in the cultural sector. While museums have long focused on building digital object databases, the existing data can now become a field of application for machine learning, deep learning and foundation model approaches. This goes hand in hand with new artistic practices, curation tools, visitor analytics, chatbots, automatic translations and tailor-made text generation. With a decidedly interdisciplinary approach, the volume brings together a wide range of critical reflections, practical perspectives and concrete applications of artificial intelligence in museums and offers an overview of the current state of the debate.

Artificial intelligence is becoming an increasingly important topic in the cultural sector. While museums have long focused on building digital object databases, the existing data can now become a field of application for machine learning, deep learning and foundation model approaches. This goes hand in hand with new artistic practices, curation tools, visitor analytics, chatbots, automatic translations and tailor-made text generation. With a decidedly interdisciplinary approach, the volume brings together a wide range of critical reflections, practical perspectives and concrete applications of artificial intelligence in museums, and provides an overview of the current state of the debate.


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