bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1870734998
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1870734998     Zitierlink
Titel: 
Negotiating Religion and Non-religion in Childhood : Experiences of Worship in School / by Rachael Shillitoe
Autorin/Autor: 
Shillitoe, Rachael [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2023.
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing [2023.] ; Cham : Imprint: Palgrave Macmillan [2023.], 2023
Umfang: 
1 Online-Ressource(VII, 262 p.)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-031-39860-5
978-3-031-39859-9 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-39861-2 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-39862-9 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-39860-5


Sachgebiete: 
bicssc: JHBK ; bisacsh: SOC026010
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
1. Introduction -- 2. Adult Anxieties and Generational Blind Spots: Re-centring Childhood in the Sociology of Religion -- 3. On Concepts and Agency: Negotiating Religion and Nonreligion in School -- 4. The School Family: Rituals of Solidarity, Belonging and Cooperation -- 5. Doing Good’: Children’s Ethical Formation through the Everyday -- 6. On Silence, Candles, Jelly Timers and Enya: Creating Sacred Spaces in Collective Worship -- 7. Conclusion. .

This book explores how and if the mandate for children to worship in schools can be justified within the context of declining church attendance and increasing nonreligious identification in British society. Shillitoe asks what place compulsory worship has in an increasingly diverse and plural society, and what the answer means for the relationship between religion, the secular, and education more broadly. Through in-depth ethnographic fieldwork from across three schools in southwest England, the book reveals how examining the significance of children’s experiences expands our understanding of both collective worship in schooling and religion in social life more broadly and demonstrates that adult-centric anxieties and assumptions in this area do not always reflect the experiences of children. .
large
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1