bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1869523237
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1869523237     Zitierlink
Titel: 
Ethnomusicology, Queerness, Masculinity : Silence=Death / by Stephen Amico
Autorin/Autor: 
Amico, Stephen [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2024.
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing [2024.] ; Cham : Imprint: Palgrave Macmillan [2024.], 2024
Umfang: 
1 Online-Ressource(X, 240 p.)
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Open Access
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-031-15313-6
978-3-031-15312-9 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-15314-3 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-15315-0 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Elektronische Ressource: Zugang über Resolving-System (Lizenzangabe: Kostenfrei zugänglich ohne Registrierung)
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-15313-6
Rechteinformation und Access Status: Open Access


Sachgebiete: 
bicssc: AV ; bisacsh: MUS000000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
1. Introduction: Silencing -- 2. 'This is to Enrage You' -- 3. We Don't Need Another Hero -- 4. Street Cred and Locker Room Glances -- 5. Diverse People in Special Places -- 6. (No) Body/ (No) Homo -- 7. Affecting the Colonist -- 8. Non-fundamental Tones; or, The Pharmakon of Silence -- 9. Conclusion: 'Such People Do Not Exist'.

This open access book explores the disciplinary and recent interdisciplinary sites, relations, and productions of ethnomusicology and queerness, arguing that both are founded upon a destructive masculinity—indissolubly linked to coloniality and epistemic hegemony—and marked by a monologic, ethnocentric silencing of embodied, same-sex desire. Ethnomusicology’s fetishization of masculinizing fieldwork; queerness’s functioning as Anglocentric master category; and both spheres’ devaluation of sensuality and experience, concomitant with an adherence to provincial, Western conceptions of knowledge production, are seen as precluding the possibility of an equitable, dialogic pluriversality. Ultimately reimagining the fates of both in relation to negative emotions and intractable affect, and enlisting the sonic as theoretical-material intervention, the disciplines are envisioned as vanquished, replaced by explorations of sound, sex/uality, and experiential somaticity occurring in a protean, postdisciplinary space of material/epistemic equity. This uncompromising and long-overdue critique will be of interest to researchers and students from numerous disciplinary and theoretical backgrounds, including music, sound, gender, queer, and postcolonial/decolonial studies. Stephen Amico is Associate Professor of Musicology at the University of Bergen, Norway. He is the author of Roll Over, Tchaikovsky!: Russian Popular Music and Post-Soviet Homosexuality (2014).
large
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1