bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1860642306
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1860642306     Zitierlink
Titel: 
Reconstructions of Gender and Information Technology : Women Doing IT for Themselves / by Hilde G. Corneliussen
Autorin/Autor: 
Corneliussen, Hilde G. [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2024.
Erschienen: 
Singapore : Springer Nature Singapore [2024.] ; Singapore : Imprint: Palgrave Macmillan [2024.], 2024
Umfang: 
1 Online-Ressource(XV, 133 p. 5 illus.)
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Open Access
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-981-99-5187-1
978-981-99-5186-4 (ISBN der Printausgabe); 978-981-99-5188-8 (ISBN der Printausgabe); 978-981-99-5189-5 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Elektronische Ressource: Zugang über Resolving-System (Lizenzangabe: Kostenfrei zugänglich ohne Registrierung)
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-981-99-5187-1
Rechteinformation und Access Status: Open Access


Sachgebiete: 
bicssc: JF ; bisacsh: SOC026000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
1. Women Fighting Gender Stereotypes in a Gender Egalitarian Culture -- 2. The Unsolved Mystery of the Gender Imbalance in IT -- 3. Women’s Chronological Pathways to IT Education -- 4. Girl Power: Reconfiguring the Gendered Space of IT -- 5. Girls Don’t Walk Alone: Supporters’ Investment in Welcoming Girls and Women into Fields of IT -- 6. Gender Patterns, Equality Paradoxes, and Lessons for an Inclusive Digital Future.

This open access book explores what makes women decide to pursue a career in male-dominated fields such as information technology (IT). It reveals how women experience gendered stereotypes but also how they bypass, negotiate, and challenge such stereotypes, reconstructing gender-technology relations in the process. Using the example of Norway to illuminate this challenge in Western countries, the book includes a discussion of the “gender equality paradox”, where gender equality exists in parallel with gender segregation in fields such as IT. The discussion illustrates how the norm of gender equality in some cases hinders rather than promotes efforts to increase women’s participation in technology-related roles.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1