bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1860141498
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1860141498     Zitierlink
Titel: 
The brain development revolution : science, the media, and public policy / Ross A. Thompson
Autorin/Autor: 
Thompson, Ross A. [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Cambridge ; New York, NY : Cambridge University Press, 2023
Umfang: 
1 online resource (xi, 320 pages) : digital, PDF file(s).
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 30 Aug 2023)
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-009-30427-6 (ebook); 978-1-009-30425-2 (hardback); 978-1-009-30424-5 (paperback)
978-1-009-30425-2 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1406803838     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1017/9781009304276


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
The science of human development informs our thinking about children and their development. The Brain Development Revolution asks how and why has brain development become the major lens for understanding child development, and its consequences. It describes the 1997 I Am Your Child campaign that engaged public attention through a sophisticated media communications effort, a White House conference, and other events. It explores the campaign's impact, including voter initiatives to fund early childhood programs and a national campaign for prekindergarten education, but also several missed opportunities. The study examines why brain development compels our attention, why we are - but shouldn't be - neurodeterminists, and the challenges of communicating developmental brain science. This book examines the framing of the brain development story, the selectivity of the messaging, and overpromising the results of early programs. Lastly, it discusses proposals for how science communication can be improved to better serve children and the public.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1